N(euro)otjes stoofpeertjes

Achter het huis staat een flinke perenboom met vrijwel elk jaar een flinke oogst van vaak meer dan 100 kilo. Het zijn stoofperen en vandaag zijn de eerste in de pan beland. Lekker!

Stoofpeertjes

Flesje wijn erbij (nou ja, net niet helemaal)…

Beetje suiker erbij (100 gram ongeveer)…

Twee kaneelstokjes erbij…

Koken tot ze zacht zijn…

Smakelijk!

12 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Ellen
    Okt 19, 2012 @ 20:14:37

    Mmm… šŸ˜‰

    Beantwoorden

  2. henriette
    Okt 19, 2012 @ 21:07:23

    Heerlijk de geur als het opstaat en daarna als het klaar is .

    Beantwoorden

  3. Annelieya
    Okt 20, 2012 @ 08:23:30

    Als ik iets lekker vind zijn het stoofpeertjes ( zalig!) Geniet ervan.

    Groetjes Annelieya

    Beantwoorden

  4. Gerda
    Okt 20, 2012 @ 08:37:20

    Het water loopt me in de mond…..vroeger werden ze bij ons thuis aangemaakt met wat maizena. Dat was zo vies, zo snotterig! Geniet ervan

    Beantwoorden

  5. Marion
    Okt 20, 2012 @ 09:58:33

    MMmmmmmm heerlijk!
    Ik ga dat ook weer eens maken

    Beantwoorden

  6. Inge
    Okt 20, 2012 @ 10:18:55

    Heerlijk, echte herfstkost! Wat i.p.v. wijn ook goed wil is vlierbessensap. Ik heb dit jaar een flesje gemaakt, en het werkt prima voor de kleur! Mooi donkerrood worden de peertjes.

    Eet smakelijk!

    Lieve groet, Inge

    Beantwoorden

  7. Ferk de Kroon
    Okt 20, 2012 @ 12:20:13

    Officieel hoort het niet met wijn, maar met port. En daarnaast ben je een hoop verschillende kruiden vergeten. Ach… Niet iedereen is zo perfectionistisch als ik.

    Beantwoorden

  8. betjesonnetje
    Okt 20, 2012 @ 12:49:10

    Lekker, stoofpeertjes! Bij mijn oma stonden ze uren op het petroleumstel. Ze deed er geen wijn of andere kleurstof bij; met genoeg tijd werden ze vanzelf rood. Dan moet je wel roodkokers hebben natuurlijk, bijvoorbeeld Gieser Wildeman. Ik kook ze in de snelkookpan. Niet erg romantisch, maar je krijgt evengoed lekkere peertjes …

    Beantwoorden

  9. jenneke
    Okt 20, 2012 @ 13:18:15

    Heerlijk stoofpeertjes….ik krijg ze altijd van de buren, maar dit jaar valt de oogst erg tegen vertelde de buurman.
    Maar heb wel een klein zakje gehad en die zitten al in de potjes te wachten op de feestdagen.

    Groetjes jenneke

    Beantwoorden

  10. Margreet
    Okt 20, 2012 @ 20:51:28

    Ik hou er niet van,,, maar het ziet er goed uit Neurootje!

    Beantwoorden

  11. Vrolijksparen
    Okt 21, 2012 @ 16:42:41

    heerlijk he stoofpeertjes, je mag je gelukkig voelen met een eigen perenboom nu, want de oogst was slecht dit jaar (zei mn groenteboer) en een kilo stoofperen kost nu ca 3 euro. Zag ze trouwens bij de L.idl 2 kilo voor iets meer dan 3 euro en die haal ik maandag op.

    Beantwoorden

  12. Debby
    Okt 21, 2012 @ 23:02:29

    oooh wat lekker.

    Beantwoorden

Geef een reactie

