N(euro)otjes tas(je)…

N(euro)otje las net  bij Vlijtig Liesje een blogje over de inhoud van damestasjes. En vervolgens de vraag: “Wat zit er allemaal in jouw tasje?” Nou moest N(euro)otje wel even drie keer heel diep nadenken of ze dit prijs zou geven op het wereldwijde web… Maar goed, vooruit:

Natuurlijk de portemonnee, het kentekenbewijs van de auto, een brillenkoker zonder bril erin…, een inhalator voor onderweg (N(euro)otje kreeg helaas na een kleine dertig jaar probleemvrij te zijn geweest haar astmatische klachten weer terug…), twee tasjes ook  voor onderweg om te voorkomen dat ze plastic tasjes in haar handen gepropt krijgt, voorraadje paracetamol (vooral op het werk krijgt ze snel hoofdpijn en de collega’s hebben hetzelfde probleem dus de meesten hebben extra pilletjes bij zich…), een Italiaans suikerzakje (niemand bij de familie Vrek gebruikt suiker ergens in dus staat er ergens een pot vol met van die zakjes suiker die je krijgt als je een kopje koffie ergens koopt…), nog een Italiaanse parkeerkaart en een stadsplattegrond, nog wat vakantiebonnetjes en een Italiaans ijslepeltje, een kaartje dat in de bus lag van de week met een stickertje om op een sterretje in de autoruit te plakken, moet dus nog in het handschoenenkastje, een boodschappenbriefje geschreven op een kaartwikkel van de ANWB, een blikje Purol voor guur weer en wintervingers (nu al 😉 ), een zakje gel dat ze altijd in schoenen proppen – geen idee waar dat nou weer vandaan komt, een stift (voor nagels…?), een bijenwaslippenstickje – ooit eens gekocht om te proberen maar N(euro)otje gebruikt eigenlijk vrijwel nooit make-up, sleutels, mobieltje (al weken leeg…), muntjes voor karretjes, maandverbandjes, pennen en jandorie zeg!, het  haarspeldje dat ze al vanaf de vakantie kwijt was!!

Eigenlijk is het niet helemaal eerlijk, meestal zit er nog veel en veel meer meuk in de tas van N(euro)otje, waaronder propjes en kassabonnetjes, maar nu had ze net grote tassenschoonmaak gehouden voor de vakantie dus valt het resultaat erg mee. Nu de vakantierestanten eruit zijn, blijkt ze ook meteen met een kleiner tasje toe te kunnen voor deze saaie verzameling vrouwenprullaria…

Rest haar alleen nog de vraag: “Wat zit er allemaal in  jouw tasje?” met daarbij het verzoek om, als je er zelf een blogje over schrijft, even een linkje hiervan bij Vlijtig Liesje te plaatsen.

Maar o, wat is N(euro)otje blij met haar haarspeldje!!

10 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Spaarmoeder!
    Sep 21, 2012 @ 14:47:34

    Haha, hier ook zo’n verzameling. Ik zal vanavond eens een foto maken…….

    Beantwoorden

  2. henriette
    Sep 21, 2012 @ 15:42:31

    Mijn handtassen die zijn meestal vrij overzichtelijk ook omdat ik ze regelmatig opruim. Maar een grote tas die we gebruiken op reis gekscherend de hutkoffer genaamd daar zit echt van alles in als we op reis gaan .Wat daar zoal in zit, de paspoorten , hongaars en roemeens geld, ondergoed voor noodgevallen, kleine tandenborstels, verfrissingsdoekjes, zakdoeken , kam en ga zomaar door. We noemen die tas niet voor niets de hutkoffer.

    Beantwoorden

  3. izerina
    Sep 21, 2012 @ 16:19:28

    En toch is het handig om van alles bij je te hebben.Ik heb ook altijd een paar velletjes wc papier bij me en een hondenpoepzakje.

    Beantwoorden

  4. Vlijtig met zuinigheid
    Sep 21, 2012 @ 16:22:13

    Ik wil wel graag een foto maken en op mijn blog plaatsen maar weet nog niet hoe dat moet.

    Beantwoorden

  5. Mariëlle
    Sep 21, 2012 @ 17:01:05

    Hi Hi, ik heb net mijn handtas voor reparatie, is van leer, weggebracht. Heb nu dus een veel kleinere in het gebruik. Die bevat mijn portefeuille, beurs, mobieltje, agenda met pen, een losse pen en een nagelvijl.
    Normaal zit er ook nog paracetamol, nog een extra pen, suikerzakjes (juist van de koffie/ thee onderweg), de rozenkrans van oma, een opschrijfboekje en andere medicatie in.

    Beantwoorden

  6. Inge
    Sep 21, 2012 @ 17:25:00

    Leuk hoor, de inhoud van je tas. Zo heb ik een keer meegedaan aan een scrapbookalbum, wat naar verschillende mensen gestuurd werd, en daar moest je een pagina scrappen over de inhoud van je tas…errug leuk!

    Fijn weekend!
    Inge

    Beantwoorden

  7. marion anderson
    Sep 21, 2012 @ 19:47:25

    ik heb geen handtas/je, geniet ervan , liefs marion

    Beantwoorden

  8. Koopjesjaagster
    Sep 21, 2012 @ 20:26:07

    Heb nu juist weer een wat grotere tas, model cowboybag zeg maar. En moet mijn best doen deze niet helemaal vol te stouwen. Want er zit altijd véél te veel in. Aan de andere kant zijn mensen altijd verbaasd waar ik ze onderweg aan kan helpen als ze iets nodig hebben, haha, dus soms is het wel handig, dat dan weer wel.

    Beantwoorden

  9. Margreet B
    Sep 22, 2012 @ 21:11:58

    In mijn grote rode tas zit: pen, kam, mascara die over de houdbaarheidsdatum is, lipgloss in een houdertje, beker die al 4 dagen mee terug moet naar mijn werk, agenda van 2013, maandverband, pas voor werk en een kleine tas met daarin portomonnee en Iphoney. Dat laatste is handig als ik ff snel de deur uit moet en geen grote tas mee wil zeulen. O ja, vrijdag zaten er nog een paar gymschoenen in van kleuterzoon. Kwam goed uit wat collega zat mij uit te dagen en heeft toen een schoen naar zijn hoofd gekregen. Heb hem op een halve meter na gemist maar chef had het direct over poging tot doodslag…….

    Beantwoorden

  10. Debby
    Sep 22, 2012 @ 23:26:59

    Ohjeee, ik heb een echte “mama-tas”. Ben naast het normale spul zoals portemonnee, paracetamol, id, pen, lipbalsem, plastic tasje, kortingsbonnetjes (want anders sta ik in de winkel zonder die bonnetjes) altijd op alles voorbereidt… afijn ook dus mama spul: snoetenpoets, pleisters, (kinder)snoepjes, zakdoekjes, brillendoekjes.
    En als iets aparts heb ik een ‘churchkey’, amerikaans souveniertje en een houten hartje met liefdesverklaring van m’n dochter.

    Beantwoorden

Geef een reactie

