N(euro)otje kookt buiten

De leukste energiebesparing van dit moment is natuurlijk buiten koken. Op een oventje gemaakt van gratis stenen (lagen hier in de schuur toen we het huis hadden gekocht), in een gratis pan (zomaar gekregen van oude mensen die ‘m niet meer gebruikten), met gratis brandstof (een beetje takjes en twijgjes gesprokkeld in eigen tuin) en met bijna gratis ingrediënten (alleen de aardappelen kwamen niet van de eigen tuin).

11 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. meisje82
    Aug 18, 2012 @ 08:48:35

    ziet er heerlijk uit!

    Beantwoorden

  2. zuinigaan
    Aug 18, 2012 @ 08:58:40

    Leuk, net wild kamperen! Het is misschien ook minder heet dan in de keuken.

    Beantwoorden

  3. Marion
    Aug 18, 2012 @ 10:07:52

    heerlijk!

    wij eten ook vaak buiten
    helaas dan wel op een electrische wokplaat
    maar jouw stenen zijn een heeeeeeeeeeeeel goed idee
    en het ziet er lekker uit:)

    Beantwoorden

  4. izerina
    Aug 18, 2012 @ 10:28:44

    Ik ga het weer proberen met droger hout

    Beantwoorden

  5. Pot Jan Drie Dubbeltjes
    Aug 18, 2012 @ 11:18:29

    Alsof je op vakantie bent … jammer dat mijn tuintje formaat postzegel is en we dus én geen moestuintje én geen oventje / buitenkeuken hebben vanwege ruimtegebrek.

    Beantwoorden

  6. -10.000
    Aug 18, 2012 @ 11:23:34

    Ik heb hier nog stenen liggen en een oude pan. Zou ik het gewoon proberen…….

    Beantwoorden

  7. marion anderson
    Aug 18, 2012 @ 11:31:42

    ik kook al jaren buiten, , ik heb zo’n geweldige kachel van hubbie gekregen, die hij zelfgemaakt heeft, kijk maar eens op mijn blogje, heerlijk om te doen he? je blijft ook zo lekker buiten bezig met hout erin doen enzo. maar vooral, geniet ervan, ziet er erg lekker uit, liefs marion

    Beantwoorden

  8. Henriëtte
    Aug 18, 2012 @ 15:21:22

    Leuk hoor en inderdaad zoiets moet je gewoon uitproberen.

    Beantwoorden

  9. kniepertie
    Aug 18, 2012 @ 17:08:31

    Leuker dan een barbeque hoewel die er natuurlijk prima bij zou kunnen,
    groet

    Beantwoorden

  10. petradepooh
    Aug 20, 2012 @ 10:35:50

    met de temperaturen van t weekend ook geen straf om het dan te doen lijkt me :).

    Beantwoorden

  11. Marjo
    Aug 20, 2012 @ 21:20:18

    Zondag uitgeprobeerd. We hebben eitjes en een bakbanaan in de pan gedaan. Man en zoon hadden eerst wat moeite om een goed vuurtje precies in het midden te krijgen, maar uiteindelijk ging het goed. Vooral de bakbanaan was erg lekker.
    Ik reageer trouwens voor het eerst hier op jouw blog, maar ik volg je al een aantal jaar. Regelmatig lees ik je stukjes met een grote glimlach van herkenning. Ga zo door.

    Beantwoorden

Geef een reactie

