N(euro)otjes kersenoogst

Geen foto.

Helaas.

De ene kers was op voordat iemand op het idee kwam om er een foto van te maken…

En je leest het goed: één kers. Eén prachtige, rode, glanzende, gave kers.

We hebben ‘m in tweeën gesneden en opgepeuzeld. En hij was heerlijk…!!!

8 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. G.Hilberts
    Jul 07, 2012 @ 15:16:07

    Hallo N(euro)otje

    Wij hebben 2 kersenbomen naast elkaar achterin onze tuin(waarschijnlijk van een paar pitten die ik een paar jaar geleden daar heb weggegooid na een pondje van de markt in een keer heb opgegeten) ze stonder er zomaar en hadden zelfs een ideale plek voor ons uitgekozen. Ze hadden dit jaar voor het eerst heel veel bloesem en daarna heel veel kersen maar meer als de helft is al op aan de vogels
    zopas zat er nog een dikke houtduif van te snoepen en vinden wij overal uitgepoepte kersenpitten in de tuin. Ook genieten wij daar van en snoepen wij er zo nu en dan ook weer wat van af. Hebben wij allemaal wat.
    Geniet van het mooie weer Groeten gea

    Beantwoorden

  2. Doekoedinges
    Jul 07, 2012 @ 15:43:01

    Yay, toch maar mooi een kers! Moge het u wel bekomen 🙂

    Beantwoorden

  3. Zuinigaan
    Jul 07, 2012 @ 16:18:31

    Aan mijn kersenboom hingen wel 6 kersen, maar de merels waren eerder dan ik met oogsten. Ik weet niet zeker of het merels waren, maar ik verdenk ze er sterk van. Ze eten ook mijn aardbeien op!

    Beantwoorden

  4. Bijdehand Micro Assistentie
    Jul 08, 2012 @ 08:03:33

    Fijn, zo’n eigen kers!
    Wij hadden er wel een stuk of 10. En daar hebben we over moeten onderhandelen met de vogels. We hebben ze in ruil een appel aangeboden.

    Beantwoorden

  5. Ineke Sterk
    Jul 08, 2012 @ 13:36:35

    ik ga gauw een foto maken 🙂 mijn ene kers is nog wel groen,maar ik kan ‘m maar vast hebben.Onder de netten van de bessen 10 tallen kleine vogeltjes(ik denk Fitis) die door de gazen kunnen.Als ik in de buurt kom raken ze in paniek dus ik laat ze maar…

    Beantwoorden

  6. Nikki
    Jul 08, 2012 @ 17:28:35

    dat komt vanzelf goed. Wij hebben in de achtertuin ook een kersenboom gehad. Het eerste jaar hadden we 4 kersen. Het jaar erna 5 kilo, daarna steeds meer…… we zijn op een gegeven moment gestopt met tellen bij meer dan 50 kilo. Dat waren heel veel potten jam en flessen sap kan ik je vertellen. En die vogels?? In het begin hingen we nog zilverpapier in de boom om ze eruit te houden, later waren we blij als ze kwamen ontbijten, lunchen en dineren.

    Beantwoorden

  7. Margreet
    Jul 09, 2012 @ 20:25:13

    Tjonge…. gelukkig nog wel elk een halve kers. Heb je hem wel goed kunnen proeven? Volgend jaar beter en een stuk meer!

    Beantwoorden

  8. Cisca Servie
    Jul 09, 2012 @ 21:59:11

    Misschien wel dubbel lekker, Hier dit jaar ook heel veel minder kersen en ook abrikozen , perziken en nectarine.s als voorgaande jaren. Het schijnt te komen door de koude februarimaand en daardoor een tekort aan bijen en wespen om te bevruchten. Gelukkig hadden we verleden jaar volop ingemaakt en geweckt zodat het tekort dus goed opgevangen wordt. Jammer alleen dit jaar geen kersen op likeur.

    Beantwoorden

Geef een reactie

