N(euro)otje stookt het warm

Gisteren stookten we de kolenkachel in de keuken. En dat in juni:

En die warmte dan maar meteen goed gebruiken:

Maar nu schijnt de zon!

8 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Huisvlijt
    Jun 05, 2012 @ 10:02:49

    Ik had gisteren ook even de kachel aan. Het was gewoon echt koud. Hier scheen de zon ook, maar nu verschijnen er dikke wolken. En dat net nu ik lekker buiten koffie wou drinken.

    Beantwoorden

  2. Debby
    Jun 05, 2012 @ 11:00:44

    het is ook wel nodig met die kou buiten brrrr!

    Beantwoorden

  3. Margreet
    Jun 05, 2012 @ 15:08:24

    Het was ook net zo warm als met de Kerst! Dus dan mag de kachel best aan!
    Ik heb mijn pantoffels maar eens tevoorschijn gehaald.

    Beantwoorden

  4. giséla
    Jun 05, 2012 @ 19:26:27

    Hier ook maar even de houtkachel aangemaakt. En de winterschoenen maar weer aan.

    Beantwoorden

  5. Zuinigaan
    Jun 05, 2012 @ 21:36:12

    Ja, ik las ook dat het net zo warm was als met kerst. Dat had ik niet in de gaten. Ik fietste gisteren in mijn zomerjas en slaap onder een zomerdekbed. Raar eigenlijk dat ik in december in een winterjas liep, onder het winterdekbed sliep en de elektrische deken gebruikte. Mijn collega had gisteren zelfs de balkondeur in de woonkamer open. Dat doet ze elke zomer, dus nu ook. Overigens heeft ze hem gisteren halverwege de avond toch maar dicht gedaan. Een beetje koud!

    Beantwoorden

  6. Berti Peeters
    Jun 06, 2012 @ 10:09:00

    hoe kan het nou dat jij op KOLEN stookt? bestaat dat nog dan, en hoe vriendelijk is dat voor milieu en portemetniks? gewoon nieuwsgierig en interesse.

    Beantwoorden

    • N(euro)otje
      Jun 07, 2012 @ 10:11:06

      @ Berti Peeters: we hebben cv en een houtkachel in de woonkamer en een kolenkachel in de keuken. Die laatste heeft ons door een zware financiële periode heen gekregen, toen we echt geen geld hadden om het huis altijd maar warm te stoken. Met de kolenkachel hielden we de keuken goed warm en we konden er meteen op koken. Om hout te sparen maakten we dan alleen voor de namiddag en de avond de kachel in de woonkamer aan. Kolen zijn helaas niet zo goedkoop meer maar als bijverwarming functioneert de kachel prima. De kou is snel uit de keuken en de kolen gloeien nog urenlang. Ook als de kolen niet meer gloeien straalt de kachel nog heel lang na (gietijzer). Het is natuurlijk een fossiele brandstof en de winning daarvan is helaas niet zo milieuvriendelijk… Gelukkig eet ons kacheltje ook hout maar daar heb je weer meer werk aan qua bijvullen.

      Beantwoorden

  7. planet of tine
    Jun 06, 2012 @ 12:25:42

    Hier gaat de houtkachel ook nog af en toe aan. Ik had zelfs bijna de handschoenen terug uit de kast gehaald (voor op de fiets)

    Beantwoorden

Geef een reactie

