N(euro)otjes vrijmarktkoopjes

Waar kwamen we mee thuis vandaag:

een petroleumstelletje voor 4 euro. Het glaasje zit erbij. N(euro)otje is enig in het terugfreubelen van losse petroleumstelglaasjes… Jaren geleden kochten we een zelfde stelletje, voor heel wat meer…

En nog een petroleumstel, deze voor 5 euro (vraagprijs was 7,50; goed afgedongen al vinden we zelf want helemaal heel en compleet en inclusief twee lange lonten); een tweepitter, hadden we nog niet. Hoeft alleen maar even schoongemaakt te worden…

En verder: een geheel nieuw Pictionary-spel, alles zit nog ingepakt, voor slechts 3 euro en drie leuke leesboeken van Jill Mansell voor de komende vakantie in de achtertuin, voor 50 cent per stuk:

En dan nog een leuke Keulse pot, lekker groot, alle keukenlepels en gardes passen hier in (voor 1 euro):

En dan iets wat vorig jaar op ons lijstje stond, we nu glad vergeten waren en waar we nu op de terugweg notabene, zomaar tegenaan liepen, voor 5 euro: een pracht van een croquetspel:

Zoon vond nog een paar mooie onderdelen voor zijn auto (2 luchtfilters als N(euro)otje het goed begrepen heeft), voor 5 euro:

En hij vond ook een goede muis.

Voor zijn computer. Maar die haalde de foto niet, het beestje lag al boven…

En Man scoorde nog een soldeerapparaat, compleet voor 10 euro. Ook onvindbaar voor de foto… Schijnt een goede koop te zijn, en dan nog een paar cd’s van Mark Knopfler (ben vergeten te vragen wat ze kostten maar Man kennende zal het niet veel geweest zijn):

Dan hebben we ook nog voor een schijntje batterijen gevonden voor een afstandsbediening, die een maand of drie geleden ineens de geest gaf. Zijn we ook erg content mee. We hebben niet veel mee naar huis gesleept maar toch wel meer dan we gepland hadden. Het weer was prachtig, de sfeer prima en we hebben weer ons rommelmarkthart kunnen ophalen. Volgend jaar weer.

14 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. consumandertje
    Mei 01, 2012 @ 00:20:09

    zo te zien ben je goed geslaagd ! aardig wat overeenkomste met het lijstje wat je eerder had gepost

    Beantwoorden

  2. kniepertie
    Mei 01, 2012 @ 06:55:19

    goed geslaagd, zeg! mazzelaar
    groet

    Beantwoorden

  3. izerina
    Mei 01, 2012 @ 08:05:28

    Die oliestelletjes is een bof. Her stonden ze niet.Groeten Izerina

    Beantwoorden

  4. debke1982
    Mei 01, 2012 @ 08:06:34

    Nou zeg mooie koopjes, zo’n petroleumstelletje hoop ik ook ooit op de kop te kunnen tikkne, hoor daar zoveel over dat ik het ook wil proberen.

    Beantwoorden

  5. Momfever
    Mei 01, 2012 @ 11:30:53

    Wauw, ook al zo’n mooie oogst! Vooral het groene petroleumstel vind ik mooi. Wat ga je daar nou op koken?

    Beantwoorden

    • N(euro)otje
      Mei 02, 2012 @ 08:15:30

      @Momfever: alles… Ik kook steeds regelmatiger ons avondeten op die stelletjes. En water voor koffie en thee kook ik tegenwoordig in een fluitketel op een 1-pitter. Mijn oma kookte tot de jaren ’50 alleen maar op petroleumstellen. Daarom hadden ze allerlei maten: éénpitter, tweepitter, driepitter, vierpitter en vijfpitter (voornamelijk voor het uitkoken van de was). Ik kwam de tweepitter echt tekort. Een pan aardappelen is te groot voor de 1-pitter en te klein voor de 3-pitter. Ik heb in het verleden het avondeten ook wel eens kunnen redden: het is nl. wel gebeurd dat tijdens het koken (op inductie) de stroom uitviel. Gauw alles op petroleumstelletjes gezet en gewoon verder gekookt.

      Beantwoorden

  6. Margreet
    Mei 01, 2012 @ 18:01:40

    Wat ben je goed geslaagd op de vrijmarkt! Leuk hoor zoveel goede spullen voor een koopje!
    Ikzelf heb drie overbloempotjes voor mijn werk gekocht voor € 1,50 samen. Staat vast leuk in de vensterbank. Ik werk in een oranje gebouw en als ik iets met/in die kleuren zie (goedkoop) dan koop ik het, want straks is oranje weer uit de mode…. en vind je niets in die kleur meer.

    Beantwoorden

  7. grandma
    Mei 01, 2012 @ 18:41:41

    Zo te zien hebben jullie een hele goede Koninginnedag gehad, mooi buit hoor. Ik moest werken, dus voor mij geen vrijmarkt dit jaar. Wel zijn we dit weekend goed geslaagd op een plantjes markt. Zo staan er weer geraniums voor ons slaapkamerraam ( altijd een hele toer om ze water te geven) en kunnen we morgen de sierpotten ( lees zinken gieters zonder bodem ) en een oude tobbe weer vullen met perkgoed Daar wordt een mens blij van .

    Beantwoorden

  8. eurootje
    Mei 01, 2012 @ 20:53:04

    Olie stelletjes kun je ook goed kopen op marktplaats.

    Een 2 pitter is zooooo fijn, ik kook er gewoon hele gerechten op, en dat gaat eigelijk nog best snel.

    Veel succes met je aankopen.

    Beantwoorden

  9. grandma
    Mei 02, 2012 @ 07:53:37

    welke brandstof gebruiken jullie voor een petroleum stelletje?

    Beantwoorden

  10. grandma
    Mei 03, 2012 @ 09:19:51

    ennu dat is goedkoper dan gas (als je er echt op gaat koken)?
    Ik ga het vanavond direkt uitproberen

    Beantwoorden

  11. eurootje
    Mei 03, 2012 @ 15:40:45

    Grandma bij Bas van der heiden (dirk v/d broek) kun je voordelige lampen-olie kopen 1,59 per liter en daar doe je nog best lang mee.

    Ik koop er ook gewoon groente, eieren ect op maar ook dingen die langer moeten zoals soep of braadvlees

    Beantwoorden

  12. blutvoorbeginners
    Mei 09, 2012 @ 18:23:32

    Ik snap je rommelmarkthart! Alleen sta ik altijd graag te verkopen ;). De sfeer op zo’n markt is altijd leuk. Goeie aankopen in ieder geval!

    Beantwoorden

Geef een reactie

