N(euro)otjes favoriete salade

Om iedereen die hier enthousiast gereageerd heeft op de Veggie Challenge alvast een recept voor een heerlijke salade mee te geven, volgt hier die van onze grote favoriet. Let vooral op de dressing: makkelijk en zó lekker!

Dressing:

  • 3 eetlepels olijfolie
  • 1 eetlepel witte balsamico-azijn
  • 1/2 theelepeltje grove mosterd
  • 1 teentje geperste knoflook
  • beetje versgemalen zwarte peper

Goed mengen.

Salade:

Snij courgette, komkommer en 1 of 2 of 3 tomaten in stukken (ligt eraan hoe groot ze zijn). Snij een niet al te grote  ui in stukjes (anders overheerst het snel) en verbrokkel een half blok feta (of een beetje meer, wat je lekker vindt). Scheur, knip of snij wat sla (ijsbergsla is het minst lekker…), hussel alles door elkaar en overgiet voor het serveren met de dressing. Olijfjes zijn ook lekker hierdoor… En het kan ook best zonder de sla.

Lekker!

3 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Momfever
    Apr 03, 2012 @ 11:40:25

    Het klinkt lekker, maar is het niet heel vet vanwege de olijfolie?

    Beantwoorden

  2. Pecunia
    Apr 03, 2012 @ 20:03:40

    Hoi Neurootje,

    Bedankt voor het lekkere recept. Ik ga het zeker maken met de lente en zomer in aantocht, het lijkt me heerlijk.

    Door deze blog heb ik de Veggie Challenge ontdenkt. Ik wil vaker vegetarisch eten, maar het ontbreekt me aan lekkere recepten. Wel ben ik benieuwd of ik de Veggie Challenge volhoud, ik heb me zelfs voor twee maanden opgegeven!

    Beantwoorden

  3. Monique65
    Apr 04, 2012 @ 10:56:57

    Ik heb gisteren direct de dressing gemaakt over sla. Mijn dochter vond het iets te sterk maar wij vonden hem zelf lekker. Dank je voor het recept.

    Beantwoorden

Geef een reactie

