N(euro)otje is dus oud…

Uit onderzoek blijkt dat werknemers vanaf veertig jaar oud gevonden worden door hun leidinggevenden. Die “oudjes” zouden namelijk minder creatief, minder flexibel en minder ambitieus zijn…! O ja, en te duur…

Nou ja zeg! N(euro)otje is de veertig inmiddels bijna 6 jaar geleden gepasseerd en lekker creatief, zeer flexibel, niet duur, en, ja dat klopt dan wel, niet al te ambitieus. Maar dat is ze nooit geweest.

Maar we kunnen ook niet allemaal leidinggevend zijn. Toch?

9 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. izerina
    Mrt 28, 2012 @ 08:23:22

    Die leidinggevenden zouden zich eens moeten bezinnen op vooroordelen. Groeten Izerina

    Beantwoorden

  2. Hsm
    Mrt 28, 2012 @ 09:22:33

    Ik ken bijna geen sneuer personen dan leidinggevenden. Groet, Hsm.

    Beantwoorden

  3. MamaWendy
    Mrt 28, 2012 @ 09:37:30

    gggrr, waarom moet iedereen toch altijd maar flexibel zijn? wat is er mis met een beetje regelmaat willen hebben?
    eenuh, ik ben pas 24, en nu al totaal geen ambitie op ergens leiding te gaan geven. Alle leidinggevenden die ik heb gehad bleken na een tijdje eigenlijk gewoon zielige, gefrustreerde mannetjes.

    Beantwoorden

  4. lot
    Mrt 28, 2012 @ 09:53:14

    Hier dezelfde ervaring. Wat ze erg onderschatten is dat kracht van mensen die hun werk uitvoeren zonder te willen bedenken wat er anders zou kunnen maar gaan zitten en DOEN. De echte uitvoerders van klussen zijn ondergewaardeerd, de leidinggevenden die krijgen dan de bonussen en complimentjes zonder zich te bedenken wie dat nu eigenlijk wle gedaan heeft..

    Beantwoorden

  5. Momfever
    Mrt 28, 2012 @ 10:07:58

    Absurd is dat toch. En vervolgens hoor je steeds dat er te weinig arbeidskrachten zijn, maar mensen van 40 vinden ze dus al oud.

    Beantwoorden

  6. Iris
    Mrt 28, 2012 @ 10:25:30

    Ik sluit me helemaal bij lot aan

    Beantwoorden

  7. wil
    Mrt 28, 2012 @ 13:17:00

    blijkbaar betekend leren niet gespaard te blijven van domheid.al die vooroordelen .tijd dat mensen eens wat dieper nadenken.een oudere werknemer heeft vaak kennis van zaken en zijn bereid te werken omdat ze dit ooit zo hebben meegekregen.flexibel zijn ze vaak ook nog.
    jammer dat deze maatschappij zo oppervlakkig geworden is.het gaat om mensen.en ook die leidinggevende en andere strebers zullen ooit ook “oud”worden en aftakelen.en dan gedumpt worden.

    Beantwoorden

  8. Margreet
    Mrt 28, 2012 @ 20:18:05

    Ik las het in de krant en ben al voorbij de veertig … stokoud dus! Op mijn werk zeggen ze ook dat het zo leuk is dat is nog zo enthousiast ben in/over mijn werk… Dan zeg ik altijd (mijn leidinggevende is 5 jaar jonger dan ik …) dank je … maar dat ben je zelf toch ook! Ik wil geen leiding geven, ik wil gewoon lekker mijn werk kunnen doen.
    Dom toch he; van de maatschappij die zo over ons denkt!

    Beantwoorden

  9. lot
    Mrt 29, 2012 @ 21:16:44

    Ondernemer: Liever volledig inzetbaar personeel

    Deze kop lees ik net in de Telegr…..,. Ik ben zelf net 100% arbeidsongeschikt verklaard en het laatste jaar was een ramp, ik kon echt niet meer aan de verwachtingen voldoen en maar pushen vanuit leidinggevende totaal geen begrip, vreselijk was het, terwijl ik graag nog jaartje langer had volgehouden, o0ok financieel naturlijk ga ik achteruit. En met zoveel stress slaap je er ook niet echt beter op zodat ik elke werkdag al met achterstond begon. Ik heb ook gevraagd om later als ze zelf oud en gebrekkig worden nog eens aan mij te denken. Ik ben ook altijjd verbaasd te horen dat ze verder niemand kende die lichamelijk beperkt was.
    Aan de andere kant geniet ik nu erg van de vrije tijd en het niet meer moeten

    Beantwoorden

Geef een reactie

