N(euro)otje ruimt weer op

Tijdens een opruiming een tijdje geleden kwam er heel wat huisraad vrij die we op MP gezet hebben. Alleen, MP wordt een beetje groot en onze oude salontafel (ooit al weggegeven maar na jaren en in erbarmelijke staat weer teruggebracht, vervolgens geschilderd door Dochter die ‘m wel kon gebruiken in België en toch hier achtergelaten omdat ze een leukere tegenkwam…), bank van Ouders en aanverwante goederen sneeuwden binnen een dag onder en belandden ongezien door potentiele kopers, op pagina zeshonderdzoveel. Na een maand verdwijnt zo’n advertentie tenzij je ‘m verlengt en ook met dat verlengen zijn we na twee keer gestopt. Want betalen voor een advertentie om die op pagina 1 te houden, past niet in onze vrekkenfilosofie.

Onverkocht gaat de boel vandaag alsnog weg. Er komen mensen van de kringloop langs om het op te halen. Zij kunnen er vast nog geld voor vangen. En wordt er misschien toch nog iemand blij met die leuke opgeknapte salontafel…

7 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. izerina
    Mrt 26, 2012 @ 08:46:05

    In zeeland is een provinciale verkoopsite. Daar proberen we wel eens te verkopen. Zo niet,dan een kringloopwinkel. Groeten Izerina

    Beantwoorden

  2. spaarmoeder
    Mrt 26, 2012 @ 09:07:50

    Ik wordt altijd helemaal gek van die verkooptips die je van MP krijgt. Heeeel irritant. En de pagina maakt toch niets uit, als iekmand op zoek is, bladert die toch wel door.

    Beantwoorden

  3. Hsm
    Mrt 26, 2012 @ 09:17:24

    @Spaarmoeder, dat is ook mijn ervaring. Al sta je op pagina weetikveel, als iemand je artikel wil kopen, gebeurt dat toch wel. Vaak zoekt iemand naar wat er in de buurt te koop is, zodat ie geen 80 euro aan brandstof hoeft te verstoken. De pagina maakt dan niet uit. Verkopen waarbij het artikel verzonden kan worden natuurlijk daargelaten. Maar ook zelfs dan tref ik na 3 maanden soms nog een verrassende koper, die juist de laatsovergebleven advertenties afschuimt. Groet, Hsm

    Beantwoorden

  4. sabine
    Mrt 26, 2012 @ 18:40:37

    http://www.gratisaftehalen.nl wil ook nog wel eens het gewenste resultaat (lees: meubels tijdig weg) opleveren.

    Beantwoorden

  5. lot
    Mrt 26, 2012 @ 21:06:13

    Met gratisoptehalen heb ik vrij slechte ervaringen. Mensen die reageren, je schrijft terug en dan hoor je niets meer. Eenmaal gehad dat ik 3 jassen, iemand belde en maakte afspraak voor 1 uur later en die kwam ook niet. 2 weken geleden zak lapjes aangeboden, die kwam niet omdat het regende. En nu staat er een kinderstoel op en de reageerster reageert dus nu niet meer op mijn retourmailtje. Dit was dus de laatste keer dat ik er iets opzet.

    Beantwoorden

  6. petradepooh
    Mrt 27, 2012 @ 12:01:02

    ik hanteer de regel: een gegeven blijft gegeven dus als ik iets weggeef mag de ontvanger er mee doen wat ie wil, dus geen meubels terug of wat dan ook. Persoonlijk zoek ik tussen de 0 en 25 km altijd op marktplaats als ik iets nodig ben, als het dan te duur is pech gehad zelf hoef ik voor mijn spulletjes ook geen hoofdprijs hoor.

    Beantwoorden

  7. Debby
    Mrt 29, 2012 @ 10:59:24

    Marktplaats is een wirwar aan het worden. Ik krijg nu ook al tips binnen via hun ! Maar alles bij elkaar opgeteld is het nu ook mogelijk om je spulletjes te gaan opsparen en met koninginnedag de verkoop doen. Vele plaatsen met kraampjes en markten waar je met tweedehands spulletjes mag staan/zitten. Ook met je teveel aan groenten of fruitoogst, kun je hier wat geld verdienen.

    Beantwoorden

Geef een reactie

