N(euro)otje zet de klok vooruit. Maar alleen omdat het moet…

Vannacht gaat de zomertijd weer in. Dat wil zeggen dat de klok weer een uur vooruit gezet moet worden (in het VOORjaar gaat de klok een uur VOORuit). Dat betekent dat we dit weekend een uur inleveren.

Over de voor- en nadelen en de zin en onzin van het gerommel met de tijd schreef N(euro)otje al een paar keer eerder, onder andere op het oude weblog. Ze blijft erbij: ze vindt het helemaal niks. Ze is een groot voorstander van het afschaffen van de zomertijd zoals ze op dit weblog al uitgebreid uitlegde bij het ingaan de wintertijd.

Zelf is ze wekenlang van slag na het inleveren van het uurtje en het is inmiddels aangetoond dat ze niet de enige is en dat veel mensen hierna zelfs gevoeliger worden voor een hartaanval.

Ook de energiebesparing is nihil. 5 Euro per huishouden per jaar

In het onderstaande filmpje wordt in volle vaart een uitleg gegeven over de onzin van de zomertijd. Het bekijken waard.

3 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. izerina
    Mrt 24, 2012 @ 08:29:13

    Waarom houden regeringen dan vast aan iets,wat weinig oplevert? Groeten Izerina

    Beantwoorden

  2. gerrie
    Mrt 24, 2012 @ 11:05:38

    Het wisselen van de tijd hoeft voor mij ook niet, al ben ik een ochtendmens. Voor mij is er dus niets aan de hand, heerlijk “een uurtje langer lïcht” . Maar ega wil het liever wel houden. Ik denk meer aan de mensen -schoonzoon- die echte avondmensen zijn en ’s morgens nog meer moeite hebben om op gang te komen. Maar hoe kunnen we met veel mensen dit afschaffen??????????
    Ik denk dat we roependen in de woestijn blijven.
    Zonnig weekend en heb het goed
    Gerrie

    Beantwoorden

  3. Margreet
    Mrt 24, 2012 @ 20:27:59

    Ik ben ook altijd blij wanneer we in het najaar het ingeleverde uurtje er weer bij krijgen. Ik moet altijd lang wennen aan het ingeleverde uurtje, hoewel ik erg geniet van het uurtje langer licht in de avond en het langer donker zijn in de ochtend.
    Van mij hoeft die hele zomertijd niet!

    groetjes Margreet…. die altijd de voordelen van een nadeel zoekt….

    Beantwoorden

Geef een reactie

