N(euro)otje doet mee aan Earth Hour 2012 (31 maart vanaf 20:30)

Volgende week is het weer zover: dan doen miljoenen mensen overal ter wereld één uur het licht uit. Het is een actie van het Wereld Natuur Fonds, begonnen in 2006 in Sydney, om aan te geven dat het klimaat en de natuur ons na aan het hart liggen.

Door met zoveel mensen tegelijk het licht een uur uit te doen, geven we een duidelijk signaal af. Het is af en toe hard nodig om onszelf bewust te laten zijn of worden van de enorme hoeveelheden energie die gebruikt worden. En het mooiste is natuurlijk als we het niet bij dat ene uurtje laten maar ook daarna zullen proberen ons energieverbruik terug te dringen.

Het leuke aan Earth Hour van dit jaar is natuurlijk dat Andre Kuipers controleert of we echt wel meedoen… 😉

Onthouden dus: Earth Hour, 31 maart 2012, 20:30 uur.

6 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. izerina
    Mrt 23, 2012 @ 08:43:31

    Ik probeer er aan te denken. Groeten Izerina

    Beantwoorden

  2. Huisvlijt
    Mrt 23, 2012 @ 09:41:29

    Dat zou misschien ook niet zo moeilijk moeten zijn? Want dan is de tijd verzet, en is het nog licht. Of ben ik nu te optimistisch?

    Beantwoorden

  3. Monique65
    Mrt 23, 2012 @ 11:55:46

    Ja, heb me aangemeld.

    Beantwoorden

  4. lotte
    Mrt 23, 2012 @ 13:17:46

    Wij doen mee!

    Beantwoorden

  5. Ineke
    Mrt 23, 2012 @ 18:25:01

    Sorry maar ik vind dit zulke wassen neus acties. De mensen die met het milieu begaan zijn houden daar toch al sterk rekening mee en de anderen die het geen moer interesseerd bereik je hier ook niet mee. Of ben ik nou te pessimistisch?

    Beantwoorden

  6. Margreet
    Mrt 23, 2012 @ 19:59:24

    Ik doe niet mee, hoewel ik het een goede actie vind!
    Het is mijn weekend en dan wil ik me graag ontspannen zoals ik dat wil en dat is niet met het licht uit. Verder let ik wel goed op mijn/ons energieverbruik, dat vinden we belangrijk.

    groetjes Margreet

    Beantwoorden

Geef een reactie

