N(euro)otje en de bammetjes

Op ons werk hebben we een uitgebreide kantine. We eten allemaal daar onze lunch op. Voor de meeste collega’s geldt dat dit een daar gekochte lunch is. Voor N(euro)otje geldt dat het haar meegenomen bammetjes zijn. Toch hoort ze steeds meer klagen tijdens het eten. Voor veel collega’s wordt het te duur om elke dag 2,5o euro of meer uit te geven voor een lunch. En zo schuiven er steeds meer collega’s aan met hun eigen bammetjesbakje.

Wanneer je fulltime werkt en 5 maal per week 2,50 euro uitgeeft aan een paar broodjes en soep, heb je het over 12,50 euro. Per maand is dat 50 euro! Rekening houdend met verlofdagen hebben we het toch over een kleine 550 euro op jaarbasis! Dat eet N(euro)otje niet op aan brood met pindakaas. En bovendien neemt ze af en toe ook eens een kliekje van de dag daarvoor mee. Even in de magnetron en ze eet weer smakelijk!

N(euro)otje bespaart zich dat geld dus. En met gemak. Want er is niets zo makkelijk om ’s morgens een paar boterhammen te smeren en in het onvolprezen bammetjesbakje mee te nemen naar het werk. En luisterend naar de klachten over stijgende prijzen en dure lunches wordt dat zelfgesmeerde bammetje steeds lekkerder 🙂

10 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Saar
    Mrt 09, 2012 @ 07:03:23

    Op mijn werk is de cateringvoorziening zelfs opgedoekt. Toegeven ik werk tegenover het winkelcentrum. De boterhammetjes (lees beleg en snackjes) werden steeds duurder en helaas ook minder van kwaliteit door de afgenomen vraag.
    Ik neem brood/knackebrood mee en beleg heb ik liggen in de koelkast op het werk. Zo smeer ik iedere dag op de werkplek mijn lunch.Soms koop ik wat anders in de winkels.Meegebrachte boterhammen heb ik altijd al om 10.00 uur op .
    Groetjes

    Beantwoorden

  2. wil
    Mrt 09, 2012 @ 08:35:17

    voor mij is de keuze altijd simpel.waar ik werk is niets te verkrijgen:) dus zelf meenemen is eerste keuze.ga voor ik zo ga dus snel de bammetjes smeren.

    Beantwoorden

  3. samantha
    Mrt 09, 2012 @ 08:41:35

    Wij hebben een bedrijfsrestaurant. Bruto wordt er een klein bedrag op je salaris ingehouden (naar hoeveel dagen je werkt) en daar kan onbeperkt brood, beleg (hartig en zoet), drinken (melk, karnemelk, appelsap, sinassappelsap, spa blauw, optimel en cola) en fruit van eten.

    Als dit er niet was zou ik inderdaad gewoon zelf mijn brood meenemen. Vrienlief koop brood en beleg in de supermarkt en soms neemt hij iets uit de kantine.

    Beantwoorden

  4. Vlijtig Liesje
    Mrt 09, 2012 @ 09:33:41

    Wat loopt dat dan nog op inderdaad. Terwijl ik 2,50 op zich niet veel vind voor een lunch. Maar als je bij elkaar op gaat tellen, is het toch wel veel inderdaad. Ik denk dat ik het dan zou beperken tot 1 x per week, en dan echt als traktatie.

    Beantwoorden

  5. spaarmoeder
    Mrt 09, 2012 @ 10:05:43

    Ja, da’s best veel geld en ook hier geldt, alle beetjes schelen en maken samen een grote besparing.

    Beantwoorden

  6. izerina
    Mrt 09, 2012 @ 11:29:24

    Het is al een luxe,dat je iets op kunt warmen.Dan heb je toch de kantine niet nodig? Groeten Izerina

    Beantwoorden

  7. Inge
    Mrt 09, 2012 @ 14:44:14

    Het is een vreselijke luxe, dat je een catering op het werk hebt, en ik vind ook dat dat zo moet blijven. Als je 1 keer per week (of minder vaak) iets lekkers haalt in de kantine, OK, maar Ă©lke dag (!) Ik vind mijn eigen boterhammetje nĂ©t zo lekker, en af en toe neem ik een bak sla mee, met van alles erdoorheen: HEERLIJK. Afwisselen met beleg wil ook wel helpen. Bij ons op het werk staat alleen een tosti-apparaat…geen magnetron of wat dan ook (nu is ons bedrijf ook niet heel groot).

    Maar inderdaad met een beetje moeite ’s ochtends kun je een heerlijke (goedkope) lunch maken. Je kunt er haast van op vakantie, als je je eigen broodjes maakt…

    Lieve groet, Inge

    Beantwoorden

  8. Margreet
    Mrt 09, 2012 @ 20:22:01

    Bij ons ook geen kantine, dus neem al jaren zelfgesmeerde/belegde boterhammen mee. Soms neem ik het beleg mee en smeer ter plekke.
    Zoals met filet american… af en toe een verwennerijtje!
    Of heel af en toe een restje dat ik opwarm in de magnetron, heerlijk toch.
    groetjes Margreet

    Beantwoorden

  9. Pecunia
    Mrt 10, 2012 @ 13:27:32

    Bij mijn allereerste werkgever hadden ze een kantine, en het viel mensen op dat sinds ik aan het werk ben, ik in gewicht aankwam… Het was altijd zo verleidelijk, iedere ochtend stond al op intranet wat er die middag te koop was in de kantine, zoals satĂ©, hamburger, shoarma. Oh, en ze hadden ook nog een visdag (met kibbeling en haring) en vrijdag was het snackdag.

    Bij mijn volgende baan was er alleen een ruimte waar je zelf je meegebrachte eten kon opeten. Tijdelijk hadden ze gezamenlijk lunchen ingevoerd, dus mijn baas kocht het eten in en dan iedereen samen eten. Het was een gratis proeftijd, maar zodra er lunchgeld van het salaris afgehouden zou worden, was er nog maar weinig animo voor de bedrijfslunch. Wel ging ik regelmatig met collega’s in het winkelcentrum lunchen en dat was ook niet goed voor mijn lijn en portemonnee.

    Tegenwoordig heb ik weer wel een kantine op mijn werk, maar de keren dat ik daar ben gaan eten is op de vingers van een hand te tellen. Ik neem ook lekker mijn eigen brood mee. Af en toe smeer ik ook meteen een heel brood en vries dat in porties in, dan hoef ik ‘s-ochtends alleen een pakketje uit mijn vriesvak te halen.

    Beantwoorden

  10. Trackback: Neem je bammetjes mee | Vigens

Geef een reactie

