N(euro)otje kan even niet meer afwassen…

Dertien jaar geleden schaften we de vaatwasser aan. N(euro)otje had in die tijd extreem eczeem op de handen wat het afwassen onmogelijk maakte. Ook handschoenen hielpen niet echt, daar leek ze ook allergisch voor. Of het nou aan het afwassen lag of niet, feit is dat het probleem langzamerhand verdween na de aanschaf van de afwashulp.  In de loop der jaren kwam het wel weer eens terug en dan was het vaak een heel gedoe om erachter te komen wat nu weer de oorzaak was. De laatste jaren was het erg rustig, geen eczeem meer te bekennen. Toeval of niet maar sinds de vaatwasser stuk is (nog geen week) en er weer op de hand afgewassen wordt, zit één hand weer helemaal onder en ja, het is precies de hand die steeds in het sop zit. Zucht…

Ook nu helpen handschoenen niet echt. Man wast dus nu en N(euro)otje droogt. Het eczeemprobleem wordt wel meegenomen in de beslissing of we de vaatwasser weg doen of laten repareren. We beginnen erg over te hellen naar repareren.

4 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. 19ronald79
    Feb 25, 2012 @ 04:10:46

    kijk eens naar osmosewater zijn wij nu ook mee aan het expirimenteren
    dat is heel zuivernd water zo van je waterlwiding of regenput hoef je geen verlies op te hebben in gebruik als je het goed aanpakt .
    doordat het zo zuiverend is heb je de wasmachine ook veel minder nodig plus veel minder sop koffiezetapparaat slaat vrijwel niet meer aan.
    aan het proces hou je afwater over maar dat kun je gebruiken voor de wc
    mvg
    ronald

    Beantwoorden

  2. 19ronald79
    Feb 25, 2012 @ 04:16:37

    sorry voor me typefoutjes zag het te laat

    Beantwoorden

  3. eurominderen
    Feb 25, 2012 @ 14:52:46

    Wat erg dat je daar zo last van heb, maar komt het dan van het afwasmiddel?
    hopelijk doet de vaatwasser het weer snel zodat je er geen last meer van heb

    Beantwoorden

  4. sneksniltje
    Mrt 03, 2012 @ 14:45:20

    Als je het echt alleen maar hebt bij het afwassen, denk ik dat het aan je afwasmiddel ligt. Ook ik heb twee jaar geleden een vaatwasser gekocht uit noodzaak omwille van mijn handen. (Nu moet ik eerlijkheidshalve erbij vertellen dat ik ook hypergevoelig reageer op waspoeder en vloeibaar middel voor de wasmachine). Maar mijn tere spullen was ik het toch liever met de hand af. Ik heb alle mogelijke afwasmiddelen uitgeprobeerd en de meest dure en zogezegd huidbeschermende waren nog de ergste boosdoeners! Uiteindelijk heb ik -puur toeval – ontdekt dat ik met de produkten van Ecover géén reacties meer heb, ook niet met hun wasmiddelen voor de wasmachine, (als ik een kledingstuk voor handwas moest doen). Misschien dat het met Ecover ook lukt bij jou en je weer probleemloos met de handen kan afwassen? Goeie moed!

    Beantwoorden

Geef een reactie

