N(euro)otjes boodschappen

Tot nog toe hebben we deze week voor ongeveer €30 boodschappen gedaan. Waarvan €18 in België. Onder andere even lekker gezeefde tomaten ingeslagen, want die kosten bij de Aldi in België maar €0,25 per pakje. In Duitsland kopen we ze altijd voor €0,29 omdat ze in Nederland €0,45 kosten. En een fles merkloze vermouth kost hier maar €1,79 …  Verder Man’s favoriete pompelmoessap. De lekkerste komt toch uit België!

Dochter typt dit stukje omdat N(euro)otje niet overweg kan met een Belgische laptop! Dus voor vandaag stoppen we er maar mee want een dicterende N(euro)otje en een ‘azerty-typende’ Dochter blijken een hilarische combinatie te zijn!

Dochter neemt het nu even over, want moeders is op slag  inspiratieloos 🙂

Als dochter van een echte vrek kan het niet anders dat je toch een beetje wordt beïnvloed door het vreugdevolle besparen! Dus, vandaag was ik, met Moeders en Vaders in de Aldi  om een paar boodschapjes te doen voor het avondeten, toen ik mezelf erop betrapte dat ik altijd precies weet voor hoeveel geld er in mijn kar ligt. Want dat heb ik geleerd: optellen wat je in je kar legt. Dit is trouwens een hele goede tip voor de mensen die dit nog niet doen: je schrikt je in ieder geval niet kapot als je de kassabon gepresenteerd krijgt 🙂

Maar nu moeten we aan het avondeten beginnen, geheel Belgische style: FRIET!

 

12 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. peperkoek
    Feb 17, 2012 @ 18:59:19

    Ik rond altijd een beetje naar boven af met optellen en ben altijd een blij mens aan de kassa 🙂

    Beantwoorden

  2. izerina
    Feb 17, 2012 @ 19:00:06

    Dat optellen van de boodschappen heeft nog een voordeel. Is het kassa-bedrag afwijkend,dan is er misschien een fout gemaakt. Groeten Izerina

    Beantwoorden

  3. Margreet
    Feb 17, 2012 @ 20:37:18

    Precies, zo doe ik het ook en kom nooit voor grote verrassingen te staan. Als dat zo is hebben ze meestal iets verkeerd berekend.(een actie die niet in de kassa stond..)

    Beantwoorden

  4. opnieuwbeginnen
    Feb 17, 2012 @ 21:56:50

    Kocht vorige week voor 24 cent gezeefde tomaten bij Bas van der Heijden. Dacht altijd dat gezeefde tomaat gezeetde tomaat was, maar het smaakte niet lekker. Toch maar de duurdere van Aldi.

    Beantwoorden

  5. Breienmaar
    Feb 17, 2012 @ 22:51:33

    Wij tellen ook altijd op wat in het karretje ligt, kom je voor weinig verrassingen te staan:) Onze oudste doet dat ondertussen ook. Leuk om te lezen dat meer dochters geïnspireerd worden door hun moeders:)

    Beantwoorden

  6. Realmam
    Feb 18, 2012 @ 10:23:18

    voor 28 cent per pakje heb je gezeefde tomaten van de euroshopper bij de AH, die heb ik altijd 🙂

    Beantwoorden

  7. Vrouwtje Pollepel
    Feb 18, 2012 @ 12:24:42

    Optellen wat er in de kar ligt doe ik ook altijd. Soms al bij het maken van het boodschappenlijstje.

    Vaak doe ik ook een wedstrijdje als ik boodschappen ga doen met manlief of moeders. Als de boodschappen op de band liggen proberen we te raden wat de boodschappen gaan kosten. Diegene die er het dichtste bij zit wint. Ik heb tot nu toe nog nooit verloren *grijns* *afkloppen*

    Beantwoorden

  8. zapnimf
    Feb 18, 2012 @ 15:25:02

    Optellen? Weet je wel hoeveel artikelen er in zo’n kar zitten als je voor een week boodschappen doet voor zes personen? Een berg!

    Beantwoorden

  9. gerrie
    Feb 18, 2012 @ 16:23:24

    Knap van je dochter……………eerst een qwerty bord voor je neus en nu azerti.
    Als ze weer achter jou compu kruipt dan moet ze weer omschakelen. Ach de Belgen, ze blijven beleefd. Altijd U, of zou beleefdheid toch in iets anders zitten?
    Maar van alle supers ken ik de prijzen niet uit mijn hoofd. Al weet ik globaal wel waar ik wat kan kopen. Maar bij de gele super zijn de prijzen toch wel lager en eindelijk; brood zonder Enrs. En Stevia als zoetstof ipv. die chemische.
    Hartelijke groet en tot laters
    Gerrie

    Beantwoorden

  10. sillie
    Feb 19, 2012 @ 13:15:14

    🙂 ik tel ook akltijd op wat in de kar zit, echt al jaaaren en ook wij doen weekboodschappen voor 6 pers.hh 🙂
    Ik dacht dat ik de enige was met dit gebrek 😉

    Beantwoorden

  11. Ikke
    Feb 19, 2012 @ 22:35:31

    Ik tel ook al jaren op, ook toen ik nog niet bezuinigde!
    Gezeefde tomaat is in de Euroshopper-variant zowel bij de AH als bij de Jumbo te koop voor 0,28!

    Beantwoorden

  12. Siebrie
    Feb 21, 2012 @ 09:46:23

    Hallo Dochter-van-N(euro)otje! Ik woon ook in Belgie en typ nu net zo handig op azerty als op qwerty. Je vader heeft helemaal gelijk met het pompelmoessap – van ‘Kruispunt’ denk ik? Elke keer als wij bij mijn ouders in Groningen op bezoek gaan, slaan we daar groot in. Vooral babyspullen en medicijnen zijn in Nederland veeeel goedkoper; de acties zijn ook beter. In Belgie mag (bij wet) niks onder de inkoopprijs verkocht worden, echte stunts kom je hier dan ook weinig tegen. Het enige wat hier een beetje begint zijn de geld-terug-acties.

    Beantwoorden

Geef een reactie

