N(euro)otjes vrekkentip van de week

Eén van de minder leuke huishoudelijke klusjes is het schoonmaken van de vriezer.

Maar met de temperaturen nu en helemaal later deze week kan de hele inhoud van de vriezer gewoon naar buiten in een paar boodschappentassen. Geen gedoe met koelelementen, koelboxen, in kranten verpakte schnitzels, gewoon naar buiten met die bevroren voorraad!

Dus, de vrekkentip van deze week: vriezer schoonmaken als het buiten heel en heel erg koudddddd is… Bijvoorbeeld deze week 😉

(En aansluitend de tip voor gevorderden: de vriezer uitlaten tot het weer warmer wordt…. 🙂 )

 

 

 

9 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. izerina
    Jan 31, 2012 @ 20:09:32

    Die tip voor gevorderden is alleen voor de noorderlingen. Groeten Izerina

    Beantwoorden

  2. tholenresidence
    Jan 31, 2012 @ 21:52:06

    Das een goeie! Mn vriezertje kan inderdaad wel een opfrisbeurt gebruiken.
    Wat ik overigens wel doe in de winter is de koelkast (en vriezer) wat lager zetten. Standje 3 ipv standje 5. Nu kan dat ook, want mijn koelkast staat wegens ruimtegebrek in de bijkeuken waar het net zo hard vriest als buiten.
    Ik weet niet hoeveel het scheelt maar het voelt in elk geval heel zuinig!

    Leuk blog btw!

    Gr Chris

    Beantwoorden

  3. zuinigaan
    Jan 31, 2012 @ 22:36:26

    Een goede tip, het vriest op dit moment 6 graden en het wordt alleen maar kouder de komende dagen.

    Beantwoorden

  4. zapnimf
    Jan 31, 2012 @ 22:50:18

    En een pot kokend water erin om hem sneller te laten ontdooien.

    Beantwoorden

  5. Breienmaar
    Feb 01, 2012 @ 08:20:22

    Gaat zaterdag gebeuren:) Kunnen we eindelijk die vriezer ook naar beneden verplaatsen, was eerder geen plek voor, dus steeds naar zolder voor een brood ofzo. Mijn man keek wat zuur toen ik zei dat het nu mooi de tijd is hiervoor;) ik maak de vriezer wel leeg, manlief mag het ding verplaatsen.

    Beantwoorden

  6. Linda
    Feb 01, 2012 @ 08:25:58

    De vriezer staat voor vandaag op de agenda 😉 Het is mijn wekelijkse vrije dag en vanaf dat de temperatuur omlaag ging, riep ik al dat ik de vriezer nu eindelijk kan ontdooien. Heb er eigenlijk wel zin!

    Beantwoorden

  7. betjesonnetje
    Feb 01, 2012 @ 15:58:44

    Goeie tip! Ik heb mijn vriezer leeggemaakt en de inhoud buiten gezet. Maar wel in een afgesloten doos want anders ben ik bang dat er dieren mee gaan slepen. Nu laat ik de vriezer op z’n ontdooiende gemak z’n gangetje gaan. Morgen zet ik hem pas weer aan.

    Geen pannetjes warm water erin bij mij. Niet nodig als de inhoud toch niet kan ontdooien. De tip voor gevorderden pas ik ook niet toe.Het is hier buiten overdag zo’n beetje -3 en ’s nachts -7, dat is toch een stuk meer dan -18.

    Beantwoorden

  8. Margreet
    Feb 01, 2012 @ 20:27:32

    Zo, hier de vriezer ook weer ontdaan van al het ijs binnenin. Ik wacht ook altijd op een periode met vorst, kunnen de spullen lekker een tijdje buiten staan.
    Ik kwam ook nog wat vergeten eten tegen… balen. Die stonden niet op de magneetjes aan de buitenkant van de vriezer en ja.. dan worden ze vergeten. Gelukkig was het niet zo veel.
    De vriezer ontdooi ik snel met een bakje heet water (dan rustig thee drinken) en dan de rest snel ontdooien met de stoomreiniger. Mooi snel klaar.

    Beantwoorden

  9. Henk Jan
    Feb 22, 2012 @ 09:01:06

    Inderdaad het slimste om dat in deze tijd te doen. Lekker koud buiten.

    Beantwoorden

Geef een reactie

