N(euro)otje gaat vogeltjes tellen

In het weekend van zaterdag 21 januari en zondag 22 januari organiseert de Vogelbescherming Nederland voor de achtste keer op rij de Nationale Tuinvogeltelling.

Iedereen met een tuin of een balkon kan meedoen aan dit jaarlijkse evenement door een half uur lang de vogels in de tuin of op het balkon  te tellen en deze door te geven via het telformulier op de site (telformulier staat vanaf zaterdag 21 januari om 08.00 uur online). Niet alleen leuk voor volwassenen maar zeker ook voor kinderen. De organisatie is het hele weekend telefonisch bereikbaar voor alle  vragen over tuinvogels en vogelvriendelijk tuinieren.

Aan de hand van de nationale telresultaten wordt de Nationale Tuinvogel Top 10 samengesteld.

Om het deelnemers aan de Tuinvogeltelling makkelijker te maken staat er op de website een online vogelgids waarin de verschillende soorten tuinvogels staan omschreven, met afbeelding én geluid.

N(euro)otje telt mee. Jullie ook?

4 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. WilmaH
    Jan 20, 2012 @ 09:15:46

    Goed idee, wij hebben veel vogels in de tuin. In het voorjaar noem ik het ‘onze voliere’. Maar ik ben bang dat ik ze door elkaar haal. Zo heb ik net even op de site gekeken en de musjes lijken wel erg op elkaar.
    Dan nog even de verrekijker uit de mottenballen halen om de beestje van dichtbij te kunnen bekijken.

    Gaat goedkomen, zondag gaan wij vogeltjes tellen!

    Beantwoorden

  2. spaarmoeder
    Jan 20, 2012 @ 10:58:59

    Wat leuk dat je me daaraan herinnert. Het zit hier boordevol vogeltjes, heel gezellig.

    Beantwoorden

  3. Vlijtig Liesje
    Jan 20, 2012 @ 12:13:27

    Hé, wat leuk! Ik probeer mijn kinderen te interesseren voor vogelen, en dit is een leuke aanleiding.

    Beantwoorden

  4. Immie
    Jan 20, 2012 @ 19:19:30

    Hahaha ik weet net wat een mus voor vogeltje is, maar verder reikt mijn kennis van vogeltjes niet. Op mijn balkon komt er soms wel eentje zitten, maar zodra de kat op de vensterbank een oog open doet is de vogel alweer gevlogen.

    Beantwoorden

Geef een reactie

