N(euro)otje bespaart op de lunch

Waar N(euro)otje werkt kun je tussen de middag een complete lunch samenstellen. De lekkerste bolletjes, beleg, soep en salades. Veel, eigenlijk de meeste collega’s kopen iedere dag hun lunch. Zo af en toe hoor je wat gemopper omdat het toch duurder uitgevallen is dan ze gedacht hadden. Maar N(euro)otje neemt altijd haar eigen lunch mee. Heel af en toe neemt ze ook wel eens iets, meestal iets onverantwoords als een kaassoufflé, maar dat eigenlijk alleen maar als ze eens op zaterdag werkt en niet met grote regelmaat. Eerlijk gezegd is dat ook al een hele tijd geleden. Liever smult ze van een restant van het avondeten van de dag ervoor. Er staat een koelkast op het werk en een magnetron. Dus daar gaat ze met haar bakje om nog eerder op haar plek te zitten dan de collega’s die in de rij hebben gestaan. Er zijn inmiddels wel meer collega’s die bammetjes met kaas meenemen maar er zijn er niet zo heel veel die porties mie met groenten en tofu staan op te warmen.

Onlangs hoorde ze van iemand die gemiddeld 4 euro per dag uitgeeft aan een lunch op zijn werk. En echt iedere dag, 5 dagen per week. Dat komt neer op zo’n 80 euro per maand! Dat is bij ons meer dan een week boodschappen…

Kijk, dat bespaart N(euro)otje maar mooi. Nou werkt ze geen vijf dagen per week maar als ze het even omrekent naar haar eigen werkrooster bespaart ze in vegelijking met deze collega toch een kleine 576 euro per jaar.

Met dit soort bedragen in gedachten smaakt zo’n zelf meegenomen lunch toch nog lekkerder?

4 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. MamaWendy
    Jan 11, 2012 @ 20:00:25

    Op het moment werk ik niet, maar ik nam ook altijd mijn eigen lunch mee. Vonden mijn collega’s maar raar…..

    Beantwoorden

  2. Margreet
    Jan 11, 2012 @ 20:31:29

    Hier ook de zelfgemaakte boterhammen mee, sommige collega’s maken er wel heel luxe boterhammen van. soms neem ik een bakje filet american (van de aldi) mee en doe dat op mijn brood . Heerlijk! Dat doe ik als het brood al wat ouder is…

    Beantwoorden

  3. izerina
    Jan 12, 2012 @ 09:15:49

    Ik deed,toen ik werkte iets heel “duurs”.Op school was een salade te koop,voor kostprijs. Ik nam dan eigen biogroenten mee. Voor mij werd een speciale salade gemaakt,die ik gewoon betaalde. Nootjes en stukjes kaas hield ik apart. Die verdwenen anders in leerlingmagen.Groeten Izerina

    Beantwoorden

  4. Diana van 't Hart
    Jan 12, 2012 @ 18:16:23

    Wat ook lekker aantikt op het werk zijn de snoepautomaten.
    Mijn man vroeg zich altijd af waar zijn geld bleef.

    Hij vertelde mij elke avond wat hij die dag had uitgegeven
    Na een maand heb ik uitgerekend dat hij 65,- gulden (toen nog) had uitgegeven aan blikjes,koekjes,snoepjes.
    Mijn man is hiervan genezen maar……
    Toen ging mijn zoon naar het voortgezet onderwijs: snoepautomaten, lekker warm broodje in de kantine, blikje cola… Waar is mijn zakgeld?
    Ik vroeg hem wat hij allemaal kocht op school en hoe duur het is.
    Ik heb hem meegenomen naar de supermarkt en we hebben toen de prijzen opgeschreven en toe vergeleken. Eerst wou hij niet luisteren. Toen zei ik als voorbeeld : Je kunt een mobieltje kopen in de winkel voor 100,- of een mobieltje op school uit de automaat trekken(leuk!) voor 165,- wat doe je. Hij keek me aan of ik gek was,
    natuurlijk koop ik het mobieltje in de winkel, dat is veel goedkoper zei hij.
    Toen viel het kwartje pas bij hem.

    Ze nemen nu dingen van thuis mee of kopen het in de supermarkt

    Groetjes Diana

    Beantwoorden

Geef een reactie

