N(euro)otje is nog niet zo’n hele grote vrek…

Leuk filmpje over de zoektocht naar Engeland’s grootste vrek. Let vooral op de mevrouw die zelfs mannenondergoed draagt omdat dat goedkoper is. Ook gebruikt ze goedkoop toiletpapier (prima!) en heeft een streng systeem voor het gebruik hiervan: twee papiertjes voor een plasje en drie papiertjes voor een poepje. Nou ja, oké dan… Zo ver heeft N(euro)otje ze hier nog nooit gekregen 😉

Overigens wordt er aan het einde van het filmpje gemeld dat uit onderzoek blijkt dat bij kinderen op hun tiende jaar de basis is gelegd voor hun relatie met geld. Dus ben je zuinig en is je kind 10 jaar oud, zal je kind zijn hele leven ook zuinig blijven.

9 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Vlijtig Liesje
    Nov 25, 2011 @ 10:46:20

    Dat haalt de drukt wel van de ketel voor mijn oudste drie die inmiddels ouder zijn dan tien. Hopelijk heb ik die de goede basis al geleerd!

    Mannenondergoed dragen omdat het goedkoper is, is voor mij een brug te ver.

    Beantwoorden

  2. izerina
    Nov 25, 2011 @ 11:17:01

    Zou zuinigheid inderdaad ontstaan door het goede voorbeeld? Of zit er ook een genetische component bij?Als ik kijk naar mijn zus,heeft die de uitgeef-genen van de ene kant van de familie en ik de zuinigheid van vaders kant. Groeten Izerina

    Beantwoorden

  3. opnieuw beginnen
    Nov 25, 2011 @ 11:30:03

    Het eerste stel is ok, maar die single woman is sad. Niet daten omdat het geld kost! Shame.
    Het kasteel is ook schitterend.

    Leuk filmpje, die ik meerdere keren bekeek.

    Beantwoorden

  4. zapnimf
    Nov 25, 2011 @ 17:15:43

    Ik geloof er niks van, als ik zie hoe de kinderen wel beïnvloedbaar zijn voor reclame en ik niet. Ook uit hun daden blijkt niks dat ze de spaarzame aard van hun moeder geërfd hebben.

    Beantwoorden

  5. Lauren
    Nov 25, 2011 @ 17:25:19

    Ik gebruik maar 1 stukje papier voor een plasje, dubbel-dubbel groot genoeg om te deppen, dat is toch voldoende?
    Voor poepje dan wel 2×2 + een vochtigdoekje, dat mag toch wel als compensatie dan?

    Beantwoorden

  6. vergelijk de biologische prijs
    Nov 25, 2011 @ 21:09:45

    Soms kan je ook te vrekkig zijn. 😉
    Geen zin om velletjes wc papier te tellen (oeps)

    Beantwoorden

  7. Ecofabulous
    Nov 25, 2011 @ 23:23:23

    Maar ze heeft wel ROZE toiletpapier! Die doen mij altijd denken aan vakantie in Frankrijk, aangezien ze dat daar ook hebben…

    Beantwoorden

  8. Lege zakken vrouw
    Nov 26, 2011 @ 09:37:39

    Ik ben het oneens met de onderzoekers. De oudste was de 10 al gepasseerd toen ik begon met consuminderen en hij heeft het meeste spaargeld en is ook zuinig. De andere twee waren onder de 10 toen ik begon en die geven geld uit als water.

    Beantwoorden

  9. VeggieMo
    Nov 26, 2011 @ 13:23:02

    Beide kinderen zijn behoorlijk zuinig. Daarbij heeft de oudste weinig materiële wensen en kan de jongste goed sparen als hij iets groots wil kopen.
    Mijn kinderen weten niet beter dan dat we zuinig zijn. De ouders van manlief en van mij zijn ook zuinig. Zal dus wel in de genen zitten.

    Beantwoorden

Geef een reactie

