N(euro)otje toch al in winterstemming

De winter die nog niet erg komen wil… Het is natuurlijk officieel nog maar herfst maar na alle ‘horror’-voorspellingen van vorige maand hadden we toch rekening gehouden met een vroege inval van de winter. Nu die uitblijft, wil dat natuurlijk niet zeggen, dat we geen wintergevoel kunnen krijgen…

Dus, de rollade voor de mannen staat genoeglijk te garen op het petroleumstel en de kaarsjes branden. Echt winter of niet, we gaan voor de gezelligheid die nu eenmaal bij het donkere seizoen lijkt te horen.

Overigens was het hier vandaag best wel koud. De hele ochtend lekker buiten bezig geweest en de oorwarmers hadden best al ingewijd kunnen worden!

En nu lekker binnen, kokerellen met als extra dus de rollade. Op het petroleumstel. Niet op de inductieplaat, da’s niet gezellig.

5 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. izerina
    Nov 17, 2011 @ 18:37:35

    Wat zal het lekker ruiken bij jullie. Ik bakte balkenbrij voor mijn man. Ook zo’n november gerecht.Groeten Izerina

    Beantwoorden

  2. Inge
    Nov 18, 2011 @ 10:11:20

    Ja gezellig zo’n ouderwets petroleumstel! Heb ook graag mijn Zibro-kacheltje aan, en vind het daarnaast een lekker idee een alternatieve warmtebron in huis te hebben mocht de stoom eens uitvallen, je weet maar nooit…. 🙂 Maar of die kachel ’t in het kader van bezuiniging ook zo handig is vraag ik me wel eens af. Deze week weer wat petroleum voor de winter ingeslagen en de prijs per liter blijkt de afgelopen tijd toch wel flink omhoog gegaan! Misschien toch maar eens aan het rekenen slaan….-(

    Beantwoorden

  3. Vlijtig Liesje
    Nov 18, 2011 @ 10:32:16

    Hmmm, lekker! Ik ben dol op rollade. Mijn moeder maakt dat altijd klaar voor Kerstmis. Ik geniet ook van deze dagen: lekker gezellig binnen.

    Beantwoorden

  4. JeeBee
    Nov 23, 2011 @ 01:38:43

    Wat gezellig! Ik heb ook nog een paar petroleumstellen, maar waar koop je de petroleum?

    Beantwoorden

Geef een reactie

