N(euro)otje bereidt zich voor

Mensen die al langer meelezen weten het inmiddels: zodra de winter eraan begint te komen krijgt N(euro)otje last van haar voorraadtik. Voorraad heeft ze altijd wel maar zodra de winter in beeld komt, moet die bij wijze van spreken tot aan het plafond opgestapeld staan. Waar dat vandaan komt? Geen idee. Nooit iets geks meegemaakt. Niet neurotisch opgevoed of zo 😉 Waarschijnlijk is het een erfelijke belasting. Vader heeft het ook. Moeder helemaal niet. En ze is getrouwd met een man die ook dol is op veel voorraad. Hij heeft het weer van zijn moeder. Dochter heeft het inmiddels ook.

Maar goed. Combineer deze afwijking met een andere, namelijk dat de sites van Buienradar en het KNMI, tot de favorieten behoren, tel daarbij op het nieuwsbericht dat er afgelopen week al sneeuw is gevallen in Zwitserland en Oostenrijk, en je kunt op je vingers natellen waar dat naartoe gaat, hier in Huize Vrek:

We speuren het internet af naar geloofwaardige seizoensverwachtingen voor de winter 2011-2012, concluderen dat ze allemaal hetzelfde roepen, namelijk dat het een héle strenge winter gaat worden, en pakken de tot boodschappenbriefjes gerecycleerde enveloppen en het potlood erbij om de waslijst aan benodigd overlevingsmateriaal vast te leggen.

Ja, het grote hamsteren is weer begonnen!

3 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Monica
    Sep 23, 2011 @ 09:16:04

    Hier gaat het gehamster het hele jaar door. Ik kijk altijd naar aanbiedingen. En als die gunstig zijn dan koop ik er veel van.
    Moet wel voorzichtig zijn, want we krijgen steeds meer ruimte in huis, terwijl ons gezin kleiner wordt. Tis nog wennen aan kleinere hoeveelheden die we gebruiken.

    Beantwoorden

  2. bespaarmama
    Sep 23, 2011 @ 09:36:59

    Hier ook zo’n hamsteraar! Ik heb het gen van mijn vader doorgekregen, hij is ook een verwoed hamsteraar/verzamelaar.. Mijn man heeft er helemaal geen last van (gelukkig maar), mijn dochter weer wel, die verzameld ook echt alles wat zij ziet als ‘waardevol’ (en ja, dat is behoorlijk veel).

    Ik moet uitkijken dat mijn ‘hamsteren’ niet doorslaat met de winter op komst en een behoorlijk portie zwangerschapshormonen 🙂 De kraamverzorgster kon nog wel eens schrikken als ze hier de kasten opentrekt!

    Beantwoorden

  3. ine
    Sep 23, 2011 @ 10:59:34

    hallo , zou je me aub je vrekkenrecept van pizzadeeg willen sturen? Het is weg na al dat gedoe met de blogs. Hartelijk dank

    Beantwoorden

Geef een reactie

