N(euro)otje heeft pech

De gratis-ID-kaarten-hype is weer over. Er is een spoedwet aangenomen die het mogelijk maakt om opnieuw leges te vragen voor een ID-kaart.

Reden is dat er in plaats van een paar duizend kaarten per week ineens een paar duizend kaarten per dag werden aangevraagd. Dit kostte de gemeenten wel heel veel geld en die trokken vervolgens bij de overheid aan de bel voor een vergoeding.

En dus kost de ID-kaart per vandaag weer zo’n 43 euro. Iedereen die voor vandaag een kaart heeft aangevraagd ontvangt deze nog gratis.

Het zal hiermee ook wel afgelopen zijn met de terugbetalingen aan burgers die in de afgelopen maanden een kaart hadden gehaald en betaald.

Mazzel voor 50.000 Amsterdammers die hun betaalde leges wel terugkregen.

Pech voor N(euro)otje. Zij woont niet in Amsterdam…

8 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. wil
    Sep 22, 2011 @ 08:09:59

    hadden we kunnen weten .ook ik zit ernaast ,die graaiers van de regering willen van alles waarmee ze ons in de tang hebben en daar kunnen we dan zelf nog extra voor betalen .maar zelf zorgen ze wel dat ze goed zitten.

    Beantwoorden

  2. Hsm
    Sep 22, 2011 @ 08:22:32

    Ik woon wel in Amsterdam, maar heb er geen aangevraagd, de mijne is nog tot 2014 geldig en ik zag het nut er niet van in om nu al een aan te vragen. Bovendien kunnen mijn benen niet tegen lang staan (in rijen), dus daarom ook al geen aanrader. Als jurist ben ik wel benieuwd naar de inhoud van de reparatiewet, de argumenten van de Hoge Raad moeten daarin toch ontkracht zijn. Maar Donner is een sluwe vos, komt uit een familie van Raad van State juristen, dus zal er wel alles op alles gezet zijn om dat gat te dichten. Je rijbewijs is een goedkoop alternatief, als je tenminste niet het land uitgaat. Eigenlijk zouden we met elkaar een grote ID staking moeten beginnen!
    Waarschijnlijk komt er wel weer een proefproces tegen de argumenten die in de reparatiewet staan, maar dat duurt nog land, daar hebben we nu niets aan.

    Beantwoorden

  3. mijn consuminder leven
    Sep 22, 2011 @ 08:36:13

    Ja dat is jammer Neurootje zijn toch weer 43 harde pingels! Volgende keer beter!!

    Beantwoorden

  4. Anna
    Sep 22, 2011 @ 09:55:45

    Toch bijzonder dat wetten zo snel te veranderen zijn, als de overheid daar voordeel van heeft. Dan vraag je je wel een beetje af wat de Hoge Raad nog te zeggen heeft. Zint de uitspraak de overheid niet, dan passen ze gewoon de wet aan.

    Beantwoorden

  5. Zuinigaan
    Sep 22, 2011 @ 10:48:37

    Over een half jaar verloopt mijn ID kaart, ik had dus in maart 2012 een gratis nieuwe willen halen. Het is inderdaad bijzonder dat de overheid meteen een reparatie doet waardoor we er weer veel geld voor moeten neertellen. Ik had dus toch meteen actie moeten ondernemen. Pech voor mij, N(euro)otje en met ons nog vele anderen.

    Beantwoorden

  6. M@@ike
    Sep 22, 2011 @ 11:51:38

    Ik zie nu dat je ook van blog provider bent gewisseld, wat een drama is het bij weblog.
    Ik heb hetzelfde gedaan, ben alleen naar blogspot verhuisd. Het is nog wel even wennen allemaal.
    Leuk om weer van je te lezen.

    Beantwoorden

  7. petradepooh
    Sep 22, 2011 @ 13:12:51

    k heb te lang getwijfelt helaas dus pech……….. Ik vraag me echter af stel dat je geen geld hebt en wel schulden (is niet zo hoor maar stel) zou j t dan wel vergoed krijgen???

    Beantwoorden

  8. Margreet
    Sep 22, 2011 @ 20:07:07

    Mijn slimme consumindere ouders hebben wel gelijk een nieuwe ID genomen, helemaal gratis!!! Die van hen was net verlopen, voor hen komt het heel goed uit.
    Wel raar hoor dat een wet zo supersnel aangepast kan worden als het voor het rijk goed uitkomt! Anderom is het een heel ander verhaal!

    groetjes Margreet

    Beantwoorden

Geef een reactie

