N(euro)otje is verhuisd

Vanwege grote problemen met de migratie is dit weblog in september 2011 verhuisd naar: wieditleestisvrek.wordpress.com

 

 

 

 

9 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Sabine
    Jan 22, 2011 @ 23:19:27

    Ik gebruik ook heel vaak azijn. En toch moet je er wel mee opletten zunne! Ik heb al 2 kanjers van vlekken op de marmer.
    Maar toch blijft het een favorietje hoor!

    Beantwoorden

  2. Martine
    Jan 22, 2011 @ 23:28:40

    Ik gebruik azijn ook om zweetgeurtjes uit t-shirts te krijgen. Scheut azijn in wat lauw warm water en een paar uur laten staan. Deze shirts hang ik tegenwoordig ook op de kop op ipv op een hanger, dan droogt het sneller onder de oksels en blijft de nare geur minder hangen.

    Beantwoorden

  3. izerina
    Jan 23, 2011 @ 16:15:16

    Bedankt voor alle tips. Een aantal kende ik nog niet. Groeten Izerina

    Beantwoorden

  4. Margreet
    Jan 23, 2011 @ 17:43:39

    Sabine, marmer en azijn dat gaat ook niet samen! Neurootje bedankt voor het hele azijn-overzicht. Ik heb zo 1-2-3 geen toevoegingen.

    groetjes Margreet

    Beantwoorden

  5. cornelia
    Jan 23, 2011 @ 19:24:51

    beste N bedoel je gewone azijn of schoonmaak azijn? groetjes C

    Beantwoorden

  6. Chaoot
    Jan 24, 2011 @ 12:28:25

    Ik ben ook fan van azijn en heb hier weer een paar extra tips gelezen die ik zeker zal gebruiken. Bedankt!!
    Ik gebruik overigens gewone azijn, eigenlijk nooit schoonmaak azijn.
    Mijn nieuwste vinding: ik heb een spuitfles gevuld met azijn en daar spuit ik de glazen douchecabine mee in om de kalk aanslag te bestrijden.

    Beantwoorden

  7. N(euro)otje
    Jan 24, 2011 @ 18:07:19

    @Cornelia: ik gebruik eigenlijk alleen de gewone azijn. Voor het schoonmaakwerk kun je natuurlijk prima de schoonmaakazijn gebruiken. Deze heeft een hogere zuurgraad, wordt synthetisch geproduceerd en is daarom niet voor consumptie geschikt.

    Beantwoorden

  8. Karin
    Jan 25, 2011 @ 09:07:55

    Wij gebruiken azijn ook om aan te stippen als je geprikt bent door brandnetels, de pijn verdwijnt dan onmiddellijk.
    Bedankt voor de tips!
    Groetjes, vanuit het ‘verre’ België, Karin

    Beantwoorden

  9. Spaarcentje
    Jan 25, 2011 @ 12:27:15

    Grappig, gisteren schreef ik een tirade tegen de magnetron op mijn eigen blog, maar vandaag bedacht ik nav jouw tips dat ik de magenotron wel schoon wil maken (ook al heb ik een hekel aan dat ding)
    Neurootje een klein vraagje: als ik het azijn in de magnetron heb gebruikt, hoe krijg ik dan die penetrante geur er weer uit? Ik heb nu al een paar keer met een doekje met schoon water alles langsgeveegd, maar het blijft stinken. Ik had in een kopje wat azijn gedaan (beetje maar) en dat heb ik dus laten ploffen in de magnetron. Of stinkt schoonmaakazijn gewoon erger dan gewone azijn.
    Kan ik gewone azijn dus ook gewoon als wasverzachter gebruiken?

    Beantwoorden

Geef een reactie

