N(euro)otje verdient, N(euro)otje betaalt

Schreef N(euro)otje eerder deze week nog dat ze opslag heeft gekregen, nu staat op internet te lezen dat de zorgtoeslag in 2012 omlaag gaat. Gezinnen met een modaal inkomen zullen vanaf volgend jaar zo’n 160 euro per jaar minder ontvangen aan zorgtoeslag.  Voor alleenstaanden zal dat 100 euro zijn. Hoeveel het in werkelijkheid zal gaan schelen zal alleen de toekomst leren.

De midden- en hogere inkomens gaan meer betalen aan de zorgpremie, dit kan oplopen tot wel 1000 euro per jaar.

Al met al wordt er flink gesnoeid.

En blijft er, als het zo door gaat, niet veel over van die opslag van ongeveer 500 euro per jaar.

Dat is trouwens iets naar boven afgerond…

En bruto…

😦

4 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Monica
    Sep 16, 2011 @ 08:22:57

    Bij ons wordt het dus die 1000 euro extra per jaar. Verder hebben we twee studerende zoons waarvan er één beslist op kamers moet wonen. Dat kost ons per maand al 400 euro. Dan moeten we daarnaast ook nog collegeld en boeken voor twee zoons betalen die allebei HBO doen. Vanwege mijn gezondheid kan ik niet werken, maar heb ook geen uitkering.
    De komende vier jaar zullen erg duur worden.
    Ik zie het als een uitdaging. Heb gisteravond ‘Lekker Zuinig’ weer eens opgezocht voor inspiratie.

    Groetjes, Monica

    Beantwoorden

  2. mijn consuminder leven
    Sep 16, 2011 @ 08:38:20

    Ja dat is echt hardstikke balen!! Ik schreef het al eerder alles wordt duurder en het salaris blijft stil staan en gaat in jouw geval zelfs achter uit daar wordt je toch ziek van. Maar positief blijven hoor…neem ook een eetbare tuin, haha. groetjes

    Beantwoorden

  3. Hsm
    Sep 16, 2011 @ 08:56:35

    Ik heb even snel berekend dat wij er in januari 180 tot 200 euro per maand op achteruit zullen gaan, door opeenstapeling van maatregelen. Maar ik ben er van overtuigd dat we het zullen redden als we gezond blijven. Als de kwaliteit van alle publieke diensten maar stabiel blijft. Ik schrik me regelmatig hondsberoerd van het slechte onderwijs. Onze VO school begint nu met droge ogen commerciele huiswerkbegeleiding aan te bieden: 290 a 420 euro per maand, en bijles a 35 euro per uur. Schandelijk, wie kan dat nu betalen? Groet,Hsm

    Beantwoorden

  4. Vlijtig Liesje
    Sep 16, 2011 @ 11:38:52

    Ik las hier ook al over…

    Beantwoorden

Geef een reactie

