N(euro)otjes vrekkentip van de week: schoonmaakazijn

Schoonmaakazijn heeft een veel sterkere zuurgraad dan de azijn die je voor de voedselbereiding gebruikt en is daarom ook niet voor consumptie geschikt. Het is wel een geweldig schoonmaakmiddel met enorm veel toepassingen, van het ontkalken van huishoudelijke apparatuur tot het dweilen van de vloeren. N(euro)otje heeft alleen houten, laminaat en gewone plavuizenvloeren en dweilt deze allemaal met water met een scheut schoonmaakazijn daarin. De vloer wordt écht schoon, streeploos en met een mooie glans. En geen vettige vlekken, die je wel vaak ziet na het dweilen met zo’n speciale, dure vloerenreiniger.

Let wel: tegels of stenen die kalkhoudend zijn kunnen niet tegen schoonmaakazijn. Echt niet doen!

Kosten van een fles schoonmaakazijn: ongeveer 60 cent voor een liter. Te koop bij iedere drogist of supermarkt.

8 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. bespaarmama
    Sep 14, 2011 @ 09:49:34

    Ik wist niet dat je het kon gebruiken voor je (laminaat)vloer! Ik heb hier ook de dure vloerreiniger (gekregen van schoonmoeder dat wel), maar ik ben daar nog niet echt over te spreken! Ik ga je tip zeker uitproberen, ben benieuwd naar het resultaat!

    Beantwoorden

  2. bespaarmama
    Sep 14, 2011 @ 09:50:47

    Schoonmaakazijn is bij de action te koop voor 0,49 ct per liter. Ik gebruik het o.a. ook als wasverzachter, wil prima!!

    Beantwoorden

  3. mijn consuminder leven
    Sep 14, 2011 @ 09:54:11

    Heb je ook een tip voor marmeren vloeren? De dure oplossing weet ik wel maar de goedkope……

    Beantwoorden

  4. Zuinigaan
    Sep 14, 2011 @ 23:25:15

    Ik zag van jou even een nieuw bericht over weblog = weglog. Nu kan ik het niet meer vinden, misschien morgen? Dat weglog zou wel eens kunnen kloppen. Ik ben inmiddels definitief overgestapt naar blogger, dus ik ben inderdaad weg bij weblog. Dat weblog is al zo lang weg, dat het steeds meer de vraag is of we ons oude weblog ooit nog terugzien! Het is voor die club ook niet zo best, ze kregen van onze weblogs reclame inkomsten, nu dus niet. En ik vrees dat net als ik en jij wel meer webloggers weggelopen zijn. Weglog lijkt me een goede conclusie!

    Beantwoorden

    • N(euro)otje
      Sep 15, 2011 @ 07:16:48

      @Zuinigaan: Klopt… Ik had het bericht zo veel mogelijk gisteren klaar gezet maar in plaats van op de knop ‘Opslaan als concept’ klikte ik op ‘Publiceren’. Wel sterk dat je het net gezien hebt! 😀 Maar het staat er nu hoor!

      Beantwoorden

  5. Wendy
    Sep 14, 2011 @ 23:30:43

    Hoi N(euro)otje

    ik ben een nieuwe volger 🙂 ik was halverwege je logs tot aan de migratie 😦
    maar ik zag toevallig net dat je oude logs weer te lezen zijn, alleen de layout is erg veranderd 😦
    ik blijf je logs met veel plezier lezen en leer ervan! (ben net begonnen met wecken

    Groetjes
    Wendy

    Beantwoorden

  6. Zuinigaan
    Sep 15, 2011 @ 07:34:57

    @N(euro)otje: Ik ken dat wel, ik zet ook altijd concept berichten klaar voor de volgende dag(en). Die zijn dan nog niet af en moeten nog uitgewerkt en geredigeerd worden.

    Beantwoorden

  7. gerrie
    Sep 15, 2011 @ 08:02:01

    Ons afwasmiddel doe ik in een ander flesje en verdun het altijd. Ja, met azijn en wat water. Werkt goed.
    Ik ik zou graag weten hoe je web-log blogs nu kunt vinden. Ik mis er een paar. O.a. zij maakt het en eurootje. Heb jij enig idee?
    Hartelijke groet en tot laters
    Gerrie

    Beantwoorden

Geef een reactie

