N(euro)otje gaat uit eten

Vanavond zijn N(euro)otje, Man, Zoon en een vriend van Zoon die vandaag per ongeluk op het juiste moment op de juiste plaats bleek te zijn, heerlijk uit eten geweest. Dat lijkt niet te passen in een zuinige levensstijl. Maar als je nooit iets heel geks doet is een etentje des te lekkerder. We waarderen ook dat het weer kan. Jarenlang kon er niets, dus is het nu echt….vakantie!

Ondertussen is N(euro)otje  in een iets langzamer tempo nog steeds bezig met de zolders. Eén zolder is nu echt zo goed als leeg; er staan alleen nog wat blikken verf in een hoek, een antieke twijfelaar en een kinderbureautje met kinderbureaustoel die beide weg kunnen. Op de hoge zolder staat nog zo'n stoeltje en nog veel meer… Onder andere heel veel spul van Dochter. Dat moet ze zelf maar eens uitzoeken wanneer ze hier weer is. Verder veel apparatuur, in de loop der jaren door Man het huis binnen gedragen. Er staan in ieder geval vier (!) videorecorders. En achter op de zolder staan er met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid nog eens vier… Dan nog de nodige cd-spelers, één of twee oude televisietoestellen, oude radio's en oud computermateriaal wat nog net niet rijp is voor het museum… Man is een verzamelaar. Als er een stekkertje aan zit, houdt hij ervan. Er zal nog heel wat overtuigingskracht aan te pas komen om hem over te halen het grootste deel van deze spullen weg te doen.

Ja, er wacht N(euro)otje nog een zware taak…

11 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. gerrie
    Feb 07, 2011 @ 10:03:46

    Respect voor je broden!
    De mijne mislukken keer op keer. Ik gebruik spelvolkoren met een beetje speltbloem. De BBM draait hier weer. Met een “stroommeter” ertussen kwam ik tot de ontdekking dat het gebruik 1/3 KW is. En veel brood zijn wij niet meer nodig.
    Hartelijke groet en tot laters
    Gerrie

    Beantwoorden

  2. izerina
    Feb 07, 2011 @ 20:56:21

    Er staat een bol te rijzen. Ik ben heel benieuwd. Misschien wordt dit mijn nieuwe manier van bakken. Vooral ook omdat het brood het “normale”half uurtje in de over gaat. groeten Izerina

    Beantwoorden

  3. Monica
    Feb 07, 2011 @ 21:25:05

    Speltmeel moet korter gekneed worden dan tarwemeel. De gluten gaan kapot als er langer dan 5 minuten gekneed wordt. Speltmeel is dus fijner om met de handen te kneden dan in een bbm.
    Ik heb heel wat jaren bijna al ons brood gebakken, maar helaas weet ik sinds een jaar dat ik glutenintolerantie heb en kan ik dus geen brood meer bakken met bv tarwe of spelt. Ook geen bbm vullen voor de mannen, want dan krijg ik nog steeds een nare reactie.
    Vroeger bakte ik graag cuban bread. Een recept uit de Tightwad Gazette. Maar één keer kneden, dan een kwartiertje rijzen. Dan broden ervan vormen en in de koude oven. Vuurvast schaaltje heet water erbij en dan de oven aan en bakken. Heerlijk brood, dat snel klaar is. Lijkt een beetje op stokbrood, maar dan met meer brood en dezelfde heerlijke korst.

    Beantwoorden

  4. annemarie
    Feb 13, 2011 @ 23:30:35

    @monica; kun je me zeggen hoe ik aan het recept kan komen voor dat”cuban bread”? het klinkt heerlijk.

    Beantwoorden

  5. opnieuwbeginnen
    Mrt 20, 2011 @ 18:41:16

    Het brood staat voor de eerste rijs in de oven.
    Verbazingwekkend dat er geen suiker nodig is, voor het gist. Ik heb bij de molen in Vlaardingen Dokter Moermanmeel gekocht waar ook lecithine en vitaminen aan toegevoegd zijn.

    Beantwoorden

  6. opnieuwbeginnen
    Mrt 20, 2011 @ 20:56:35

    Verbazingwekkend, het is ook zonder suiker goed gerezen en staat nu 30 minuten op 180 graden in de hete lucht oven.

    Beantwoorden

  7. Opnieuw Beginnen
    Mrt 22, 2011 @ 19:54:36

    Ik heb een blogje met foto gewijd aan jouw brood. Hoe vind je het?

    Beantwoorden

  8. opnieuwbeginnen
    Jul 17, 2011 @ 21:52:14

    Gefelciteerd met het etentje en sterkte met je man…

    Beantwoorden

  9. loesje
    Jul 18, 2011 @ 22:23:13

    Als het lukt, plaats dan a.u.b je tip(s) want ik ben ook getrouwd met een hamster …

    Beantwoorden

  10. izerina
    Jul 19, 2011 @ 11:59:03

    Oh wat ben ik blij,dat we maar een klein zoldertje hebben. Daar staat een kwart van jullie apparaten. Groeten Izerina

    Beantwoorden

  11. Vlijtig Liesje
    Jul 22, 2011 @ 11:41:22

    Kun je het niet gewoon wegdoen als hij het niet ziet? En dat hij het dan niet eens mist uiteindelijk???

    Beantwoorden

Geef een reactie

