N(euro)otje nog een beetje meer 'unplugged'

Vorige week overleed, geheel onverwacht, onze 13-jaar oude magnetron. Hij heeft nooit meer hoeven doen dan wat opwarmwerk van kliekjes en alleen maar zo nu en dan. We hebben zijn 800 watt-stand wel eens gebruikt om een razendsnelle versie van ratatouille te maken en er zijn vele bevroren boterhammen op een bordje in geschoven om het ontbijt niet langer uit te hoeven stellen.

Terugkijkend op 13 jaar magnetrontijdperk in Huize Vrek moeten we bekennen dat we 'm, vergeleken met hoe andere mensen met hun magnetrons omgaan, eigenlijk schandelijk verwaarloosd hebben… Hij had waarschijnlijk zoveel meer kunnen doen… Maar de meeste druktoetsjes zijn nooit versleten…En ondanks dat, nu dan toch exit…

We zullen 'm overigens niet laten opvolgen door een ingenieuzer neefje…

We zijn namelijk aan het vereenvoudigen. Onze stekkerdichtheid in huis aan het verminderen, zeg maar 😀

Hij heeft een mooie levensduur gehad, daar op de plank in de kelderkast. Maar we warmen kliekjes net zo makkelijk in de pan op, brood hebben we nooit meer in de vriezer dus hoeft niet ontdooid te worden en ratatouille smaakt uiteindelijk toch beter als het wat langzamer gegaard is.

Het magnetrontijdperk hier is officiëel ten einde. We zijn weer een herinnering aan een multifunctioneel modern apparaat waar we dertien jaar geleden ineens niet meer buiten dachten te kunnen, en wat plankruimte in de kelderkast rijker.

9 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. frugal-levensstijl
    Feb 26, 2011 @ 23:05:02

    en laten wel wel zijn…het is nog een gratis award ook! 😉
    Gefeliciteerd!
    Frugal groetjes.

    Beantwoorden

  2. Vlijtig Liesje
    Feb 28, 2011 @ 09:08:09

    Gefeliciteerd met je award. En wat bijzonder dat Avelon op het internet toch nog voortleeft.

    Beantwoorden

  3. izerina
    Jun 30, 2011 @ 07:45:14

    Ik heb de magnetron al jaren geleden weggedaan. Ook n.a.v. berichten over wat het met je voedsel doet. Groeten Izerina

    Beantwoorden

  4. joke
    Jun 30, 2011 @ 09:28:32

    Heb ooit het hele oude beestje van schoonvader gekregen omdat man dat wilde. Ligt al weer een poosje op de schoothoop.
    In onze nieuwe keuken (2008) heb ik gewust géén magnetron genomen.
    Ook heb ik geen droger.

    Beantwoorden

  5. joke
    Jun 30, 2011 @ 09:28:32

    Heb ooit het hele oude beestje van schoonvader gekregen omdat man dat wilde. Ligt al weer een poosje op de schoothoop.
    In onze nieuwe keuken (2008) heb ik gewust gxc3xa9xc3xa9n magnetron genomen.
    Ook heb ik geen droger.

    Beantwoorden

  6. marijke
    Jun 30, 2011 @ 11:23:32

    Onze magnetron is ons meest gebruikte huishoudelijke apparaat, ik kook er veel mee, en maak ook pudding enz ermee.

    Marijke

    Beantwoorden

  7. MamaWendy
    Jun 30, 2011 @ 16:25:37

    Ik heb een combi-magnetron staan. Omdat ik klein behuist ben, en af en toe eens taart/koekjes bak. Al moet ik eerlijk bekennen dat de magnetronstand VEEL vaker gebruikt wordt dan de ovenstand.

    Beantwoorden

  8. sillie
    Jul 01, 2011 @ 08:25:27

    Oh jah ik zou ernstig in dubio staan als mijn magnetron stuk zou gaan, ik geruik m wel dagelijks, maar idd kan alles op andere wijze warm/gaar worden…..

    Beantwoorden

  9. gerrie
    Jul 03, 2011 @ 17:47:37

    Dan ben je dus nu een stralingsbron in je huis kwijt.
    Toen ik er jaaaaaren geleden eentje kreeg en ik daarna de artikelen las heb ik dat apparaatje onmiddelijk de deur uitgedaan.
    Hartelijke groet en tot laters
    Gerrie

    Beantwoorden

Geef een reactie

