N(euro)otje bakt

Wit brood en rozijnenbrood en beide zonder kneden.

DSC02493

Het witbrood had eigenlijk in een kleinere vorm gemoeten, nu is het een beetje een laag broodje gebleven maar de smaak was er niet minder om.

Voor het rozijnenbrood had N(euro)otje meer ingrediënten genomen. Dit brood is een heel stuk groter uitgevallen. En gelukkig ook lekker. N(euro)otje doet over het algemeen maar wat en gaat af op hoe iets eruit ziet, hoe het ruikt enzovoort, dus het is weer zo'n recept zonder precieze maten, hoeveelheden en tijden. Sorry….

Voor het rozijnenbrood:

  • 800 gram bloem
  • 600 ml. lauwwarm water
  • 2 theel. gist
  • 1,5 theel. zout
  • 1 eetl. honing
  • 1 eetl. olijfolie
  • zoveel rozijn als je lekker vindt, even geweekt in warm water en afgespoeld

Bloem in een kom doen, water erbij, alle andere ingrediënten erbij doen en met een houten lepel flink doorroeren tot alles goed gemengd is. Het deeg in een met olie ingevette vorm doen en een uurtje laten rijzen. Dan in de oven op het broodbakprogramma.Het is gaar als het hol klinkt als je op tikt…

Eet smakelijk!

6 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. izerina
    Apr 25, 2011 @ 17:35:25

    Daar kan geen paasgebak tegen op,zo’n verse salade. Groeten Izerina

    Beantwoorden

  2. Miranda
    Apr 26, 2011 @ 14:14:09

    Vraagje: hoe heb je de pepertjes gedroogd? Groetjes Miranda

    Beantwoorden

  3. Margreet
    Apr 26, 2011 @ 18:08:53

    lekker he, die sla uit eigen tuin. Bij mij zijn de plantjes pluksla nog niet groot genoeg. En andijvie heb ik 2 weken geleden al gezet, is net goed gegaan toen met iets vorst.
    Klinkt goed al die tuinverhalen van je. groetjes Margreet

    Beantwoorden

  4. N(euro)otje
    Apr 26, 2011 @ 20:25:04

    @Miranda: gewoon aan een draadje geregen en opgehangen.

    Beantwoorden

  5. Iris
    Apr 27, 2011 @ 16:25:24

    dat ziet er weer prachtig uit neurootje!
    gr Iris

    Beantwoorden

  6. Dochter
    Mei 04, 2011 @ 13:29:30

    Ondanks mijn terrasje in het verre België treed ik toch stiekem in de voetstappen van mijn moedertje! vorige week heb ik een sla plantje en twee tomatenplantjes van haar gekregen. Maar helaas, toen mijn man en ik al 2 uur in de auto zaten kwam ik erachter dat ik ze was vergeten mee te nemen! Iets waarin ik overigens ook op haar lijk haha! En als ik binnenkort een tuintje heb, wordt daar zeker een plaatsje vrijgehouden voor een moestuintje 😀

    Liefs – Dochter ! -XXX-

    Beantwoorden

Geef een reactie

