N(euro)otjes tuin

We kopen vrijwel geen groenten meer in de winkel. En dat heeft niets met het EHEC-schandaal te maken (waarvan N(euro)otje overigens vanmiddag op het internet las dat het vrijwel zeker van de spruitjes afkomstig was, even later was het de taugé….), en alles met de groententuin. We hebben nog nooit eerder zoveel peultjes geoogst…

DSC02350

en ook de blauwschokkers, tuinbonen, doperwten en andijvie komen natuurlijk allemaal tegelijk…

Onze 100% EHEC-vrije komkommers doen het meer dan geweldig en dat heeft er waarschijnlijk mee te maken dat we de grond in de kas vervangen hebben. Alles in de kas doet het uitzonderlijk goed op het moment.

DSC02352

De gesnoeide oude fruitbomen lijken veel opbrengst te gaan geven…

DSC02360

DSC02361

Vanmiddag hebben we de geboorte van een flinke onweersbui meegemaakt. Het speelde zich recht boven ons huis af en maakte flink indruk. Nog nooit eerder zagen we donkere wolken zo snel en woest rondkolken, samenpakken en donker worden. De bui was heftig, de wind nog heftiger en we hebben de nog nasmeulende barbeque gelaten voor wat die was. De schade in de tuin valt mee, N(euro)otje heeft alle klimmende bonen steeds goed vastgezet en alles staat dan ook nog fier overeind. Maar die wolkenlucht was best wel prachtig…

Onweerslucht

9 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Clarien
    Jan 27, 2011 @ 23:10:26

    Goed idee van je. Zelf gebruik ik de hooikist veel te weinig, eigenlijk alleen als kruk om op te zitten..

    Met rijst lukt dit bij mij trouwens niet. Als ik zilvervliesrijst in de hooikist nagaar, wordt het melig, dat moet echt een beetje blijven koken. Groente, aardappels en pasta gaat wel goed.

    Ik ga het ook weer gebruiken!

    Beantwoorden

  2. hetgenoegpuntbereikt.blogspot.com
    Jan 28, 2011 @ 08:23:08

    Dankjewl hoor een tip waar ik zelf nooit op zou zijn gekomen en nu ik zelf flink wil bezuinigen ga ik hem vandaag meteen uitproberen!!
    liefs van Petra

    Beantwoorden

  3. izerina
    Jan 28, 2011 @ 10:43:29

    Ik zal weer eens wat meer op de kachel zetten. Je schudt me wakker. Groeten Izerina

    Beantwoorden

  4. Vlijtig Liesje
    Jan 28, 2011 @ 12:52:34

    Altijd de deksel op de pan, dat leerde mijn moeder me al, en dat doe ik nog steeds braaf.

    Ook gebruik ik zo min mogelijk water zodat de vitamines behouden blijven, en het eerder kookt.

    Beantwoorden

  5. M@@ike
    Jan 28, 2011 @ 15:36:03

    Ik heb het idee..hoe korter in het water hoe minder vitamine verlies…. dus dan maar wat minder energie besparen en meer vitamine eten 🙂

    Beantwoorden

  6. izerina
    Jun 06, 2011 @ 08:44:30

    Soms vergeten we in onze geciviliseerde wereld hoe machtig en prachtig de natuur is. Groeten Izerina

    Beantwoorden

  7. Margreet
    Jun 06, 2011 @ 19:31:11

    Wauw, wat een mooie lucht.
    En fijn dat je al zo veel uit eigen tuin kunt eten!
    Kun je nagaan wat het scheelt als je de grond verbeterd waar de planten groeien; voor wat hoort wat…
    Ik heb 2 komkommerplanten buiten staan en aan de ene zit al een bloem!
    Lekker; komkommers uit eigen tuin.
    Heb ook al aardbeien uit eigen tuin gegeten en de rode besjes zijn ook al mooi rood.
    Jou fruitboom ziet er ook heel goed uit!

    groetjes Margreet

    Beantwoorden

  8. Iris
    Jun 07, 2011 @ 07:51:13

    Oh, wat maak jij een mooie foto’s en wat ziet je tuin er geweldig uit. Ik laat de moed niet zakken, volgend jaar ga ik ook meer moestuinieren, je stimuleert me goed zo.
    groetjes Iris

    Beantwoorden

  9. Vlijtig Liesje
    Jun 07, 2011 @ 11:14:04

    Met al die ‘enge’ berichten lijkt me groente uit eigen tuin wel het allerfijnste!

    Beantwoorden

Geef een reactie

