N(euro)otjes tuin

Afgelopen week de eerste peultjes gegeten. Heerlijk!

Peulen

Pompoen

Keukenkruiden

Ja, het gaat lekker in de tuin. Oké, het is een hoop werk maar dat is N(euro)otjes hobby en ondertussen zijn we zeker van gezonde, onbespoten groenten en fruit. En de smaak is vrijwel altijd beter. De sperziebonen die we vorige week in de supermarkt kochten waren niet om over naar huis te schrijven. Taai, niet gaar te krijgen en smakeloos. We kunnen niet wachten op onze eigen boontjes!

18 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. ciska
    Mrt 08, 2011 @ 21:58:33

    het kan ook goed gaan met een 106-je ik heb de mijne al een paar jaar zonder grote problemen. hij start altijd en heeft me nog nooit laten staan

    Beantwoorden

  2. Lege zakken vrouw
    Mrt 09, 2011 @ 06:05:46

    Ook een doorgewinterde consuminderaar blijft elke dag leren. Kijk een voor een Japanner i.p.v. een Fransoos. Da’s pas betrouwbaar.

    Beantwoorden

  3. izerina
    Mrt 09, 2011 @ 08:06:22

    Als je een oudere auto koopt heb je of geluk of een gedegen kennis nodig.Is er een monteur in je omgeving,die mee wil?Groeten Izerina

    Beantwoorden

  4. gerrie ter horst
    Mrt 09, 2011 @ 08:13:19

    Wij rijden al jaren ook een franse auto. Jaren geleden stond die bekend als; roest en narigheid achtervolgen u lange tijd. Maar we doen duur. We kopen altijd nieuw. Omdat ik een baan had en ook vaak erg laat over de wegen moest hebben we daar bewust voor gekozen. En het is goedkoper dan je denkt. Nooit geen dure garagerekeningen, geen APK, waar we nu in rijden; geen wegenbelasting en rijdt 18 km op 1 liter. Voor ons dus nooit weer een oude auto maar wel een zuiderling.
    Hartelijke groet en tot laters
    Gerrie

    Beantwoorden

  5. Marieke
    Mrt 09, 2011 @ 08:47:01

    Wij hebben een auto gekocht bij een BOVAG-garage met 6 mnd garantie en heel hard nodig gehad. Maar we zijn tot nu toe schandalig slecht behandeld…. Wil ook niet altijd iets zeggen en daar hebben we wel dik voor betaald voor die garantie. Heb ook 2 106-jes gehad. Eigenlijk altijd wel tevreden over geweest.

    Beantwoorden

  6. Ellen1979
    Mrt 09, 2011 @ 09:13:25

    Voor ook ons geen Fransoos meer maar een Japanner. Nog nooit zo goedkoop gereden. De onderdelen zijn iets duurder, maar die zijn nooit nodig. Wat mijn tip is, vraag rond naar wat een goede garage is. Waar word je netjes behandeld. Laat iemand mee gaan die er uit ziet alsof hij er verstand van heeft.

    Bekijk alles en laat de auto op de brug zetten. Zie je reparaties, of is iets scheef wat toch recht zou moeten zijn, vraag waarom dat is en hem na een ongeluk zeker niet meer kopen en na wat smoesjes ook niet. Zie je onder de motorkap een schoongemaakt geheel, is eigenlijk ook verdacht, want waarom is dat? Ook deukjes en andere zaken, scheuren in bekleding zijn voor een tweedehansje verdacht want als dat al niet netjes verzorgt is, wat moet dat dan met de rest zijn. Heel erg kritisch zijn. Maar ja, na een dure les word je dat vanzelf. Heel veel succes met zoeken!

    Beantwoorden

  7. Opnieuw Beginnen
    Mrt 09, 2011 @ 09:22:37

    vervelend voor je. Vroeger, heel veel jaren geleden reed ik ook peugeot een 205. Het ding was snel versleten.
    Ik kocht een tweedehands Mazda en nooit meer roest, weinig kosten.
    Hierna weer een Mazda van een collega, waarvan ik zijn garage mocht bellen.
    De Mazda is nu 14 jaar oud, geen roest en al bijna 200.000 op de teller.
    Vorig jaar had ik meer kosten bij de Turkse garage, want een dealer houdt niet van auto’s die meer dan 10jaar oud zijn.
    Ik moet zeggen, voortaan altijd een japanner. Ik ben van plan hem met 15 jaar te vernieuwen, maar volgens mij kan hij nog veel langer mee.

    Beantwoorden

  8. Nanda
    Mrt 09, 2011 @ 11:20:47

    Hier ook al jaren Toyota, dus Oosters (voor zover dat nog wat zegt want ze worden in Turkije gemaakt, “vroeger” in Engeland). Ze zijn soms wat duurder tweedehands, omdat er niet zoveel van zijn (ten opzichte van Peugeot en Ford, bijvoorbeeld). Maar wat onderhoud betreft zijn het betaalbare auto’s en ze zijn betrouwbaar en dat vind ik belangrijk, want ik ben regelmatig ’s avonds laat op pad.
    Mijn eerste auto was een Fiat Panda, wat heb ik daar wat aan verspijkerd met mijn zuur verdiende centen. Maar dat lag meer aan de garagehouder dan aan het merk.

    Beantwoorden

  9. Hanna
    Mrt 09, 2011 @ 12:43:15

    Ik dacht wel eens, waar geeft de N(euro)otje WEL geld aan uit…

    Beantwoorden

  10. Rita
    Mrt 09, 2011 @ 18:56:11

    Neurootje, ga
    1. voor een japanner
    2. als het maar enigszins kan voor een nieuwe auto. Zoals Gerrie schrijft: dat scheelt je echt bakken met geld.

    Beantwoorden

  11. Frugal Levensstijl
    Mrt 10, 2011 @ 20:32:54

    Een frugal tip, om je nieuwe volgende autootje rijdende te houden en er zelfs met wat geluk nog geld aan over te houden…

    http://www.cashcar.nl

    Het werkt écht!
    Lieve groetjes en kijk maar of je er wat mee kan.

    Beantwoorden

  12. Frugal-levensstijl
    Mrt 10, 2011 @ 20:37:11

    O ja, nog even erbij vertellen dat je zelf nog wat te kiezen hebt bij cashcar..wel zo fijn 😉

    Beantwoorden

  13. Margreet
    Mrt 14, 2011 @ 14:46:58

    Hier de laatste 9 jaren steeds een oud Peugeotje gehad, ben nu met de derde bezig. Eerst de 205 2x en nu de 106, nooit veel reparaties aan gehad en fijn mee gereden!
    Je moet er een beetje geluk mee hebben denk ik.

    groetjes Margreet

    Beantwoorden

  14. Ecofabulous
    Mei 28, 2011 @ 23:44:32

    Wat lijkt me dat heerlijk, je eigen groente verbouwen! Dan weet je zeker dat het onbespoten is.

    Beantwoorden

  15. wil
    Mei 29, 2011 @ 08:39:27

    hobby? zeg maar gerust een passie(bij mij dan);)
    kijk het spul bijna de grond uit.wat me opviel is dat steeds meer mensen zelf gaan kweken in het klein.maar ook dat de huurprijzen van volksmoestuinen erg kan verschillen.wel handig dus als je zelf een mooi stuk bij je huisje hebt.
    zelf heb ik samen met zoon 370 vierkante meter 1 straat verder.zoon komt 1 a 2 x in de week ,die woont een stuk verder weg en heeft een gezin.maat wat heerlijk om dit samen te mogen en kunnen doen.en dan iedereen te zien genieten ervan.
    kleinzoon die graag van de aardbeien snoept.schoondochter die kan oogsten en man die met regelmaat komt helpen met het besproeien en klussen.je hebt zo niet alleen verse en gezondere voeding maar het brengt een familie soms ook nog dichter bij elkaar.dochter en schoonzoon hebben niets met de moestuin en wonen ook te ver weg maar je kan ze wel wekelijks groenten/fruit en aardappelen meegeven.iedereen happy toch?snap dus heel goed hoe jullie van de tuin genieten.hoop dat jullie een prachtig tuinjaar mogen hebben met veel opbrengst

    Beantwoorden

  16. izerina
    Mei 29, 2011 @ 11:42:13

    Als ik er de energie voor had begon ik meteen met die hobby. Nu blijft het bij wat bakken,maar ook lekker. Groeten Izerina

    Beantwoorden

  17. Margreet
    Mei 29, 2011 @ 16:31:52

    Heerlijk he, alles zo te zien groeien! En dan later het opeten nog.
    Smaakt allemaal veel beter uit eigen tuin.
    Ik heb dan wel niet zo’n groot stuk als jij, maar geniet er zeker van.

    groetjes Margreet

    Beantwoorden

  18. Vlijtig Liesje
    Jun 01, 2011 @ 12:03:30

    Fijn zo’n eigen tuin. Helemaal nu er ook een groenteschandaal is met de komkommers…

    Beantwoorden

Geef een reactie

