N(euro)otje eet geen kip

Maar de rest van de familie wel. Dochter, die al enige tijd twijfelde tussen wel vlees of geen vlees eten, verhuisde vorig jaar, getrouwd en wel, naar Belgixc3xab. Dat heeft op zich niets met wel of geen vlees eten te maken. Maar haar ega houdt wel van een lapje. En een oom en tante van hem hadden te veel hanen. Je voelt de bui al hangen?

Een paar weken geleden belde ze op.'Je raadt nooit wat ik net gedaan heb!', riep ze uit. En nee, ik raadde het niet. 'Ik heb net een kip geplukt. Nou ja, een haan eigenlijk, T&T hadden er te veel dussss…..'

Tja, wat moet je dan als overtuigd vegetarixc3xabr die haar kinderen altijd de vrije keuze heeft gegeven om het goede  voorbeeld wel dan niet te volgen maar stiekum hoopte dat een voorzichtig duwtje hier en daar wel het gewenste effect zou hebben. Ten eerste is daar de opperste verbazing: mijn Dochter die zonder met haar ogen te knipperen de slachting van een kip, herstel een haan, aanschouwt en die vervolgens doodgemoedereerd gaat zitten plukken? Okxc3xa9, eerlijk is eerlijk, het dwong wel respect af. Dochter, die altijd zo lief voor beestjes is, altijd al zo twijfelend een kroket kon zitten te bekijken en uiteindelijk geen vlees wilde eten als het te herkenbaar was. Diezelfde Dochter had me daar toch een haan zitten te plukken… Toch wel knap… En daarbij, het beest had een goed leven gehad…Geen opgestapeld, opeengepakt leven met afgebrande snavel. Gewoon vrijheid, blijheid, romantiek en goed eten.

Ze hadden er trouwens drie geslacht. En geplukt. En daarna ingevroren. Van de week belde Dochter weer op: 'Je raadt nooit wat ik gegeten heb vanavond!' riep ze enthousiast en ietsje te hard, want Belgixc3xab is toch wel ver, zo door de telefoonlijn. Nee, ik raadde het niet. 'Die haan die ik zelf geplukt heb! Lekker dat -ie was…!'

Een droom is vervlogen. Sommige paden in het leven bewandel je alleen.

1 reactie (+voeg die van jou toe?)

  1. Opnieuw Beginnen
    Mrt 13, 2011 @ 20:32:00

    Nu ik met mijn ingewanden tob, veel over lever-darm dixc3xabten las, vraag ik me af of jij je veel gezonder voelt, dan de rest van de vleeseters.

    Beantwoorden

Geef een reactie

