N(euro)otje gebruikt nog steeds geen shampoo

De laatste tijd wordt vaak aan N(euro)otje gevraagd of ze nog steeds zonder shampoo weet te overleven. Het antwoord is Ja. En hoewel ze verder niet aan goede voornemens doet heeft ze zich in ieder geval wel vast voorgenomen hier stug mee door te gaan. Want spoelen met warm water en een regelmatige wasbeurt met zuiveringszout en azijn werken nog steeds prima. Geen jeuk meer, geen vreemde haaruitval meer, minder dooie puntjes, meer glans en meer zachtheid. N(euro)otje kan het iedereen aanbevelen.

Hoe het werkt?

Maak het haar nat. Doe een flinke theelepel zuiveringszout  in bijvoorbeeld een soepkom en vul dit met warm water (niet lauw of koud, dan werkt het niet…). Masseer dit rustig door het haar. Het water dat uit het haar drupt zal een beetje troebel zijn, dat is een teken dat het goed werkt… Uitspoelen met warm water en naspoelen met lauwwarm water met een scheutje appelazijn. Ja, ze weet het, eerst gebruikte ze gewone witte azijn maar het moet gezegd, appelazijn is toch prettiger. Het lijkt wel of het haar er nog zachter van wordt. De azijn ook weer even uitspoelen, drogen en klaar.

N(euro)otje wast het haar zo inmiddels al acht maanden en ze blijft het zeggen: ze zal nooit meer shampoo gebruiken.

3 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Sabine
    Jan 02, 2011 @ 11:13:33

    Ja, en mij heb je ook helemaal kunnen overtuigen. Ik gebruik geen shampoo meer sedert 1 september 2010. Ik verander ook nooit meer! En ik heb dan zelfs mijn man kunnen overtuigen. Heerlijk toch!!!

    Beantwoorden

  2. Spaarcentje
    Jan 02, 2011 @ 13:20:22

    Bedankt voor de uitleg hoe je het aanpakt!! Ik wil het ook eens gaan proberen als de shampoo hier op is. Ik gebruik tegenwoordig sls vrije shampoo maar o wat is dat duur!
    Nog een vraagje: waar koop jij zuiveringszout en appelazijn? Gewoon bij een drogist?

    Beantwoorden

  3. mama lieveheersbeestje.blogspot.com
    Jan 08, 2011 @ 00:30:34

    Ik gebruik ook al jaren geen shampoo meer, maar omdat ik lang haar heb kan ik het gewoon opsteken als het vet wordt. Meestal als ik ongesteld moet worden, zal wel met de hormonen te maken hebben… Maar ik ga nu ook eens zuiveringszout proberen hoor!

    Beantwoorden

Geef een reactie

