N(euro)otje 8 dagen 'no-poo'

Vandaag is dag acht van N(euro)otjes eigen ‘no-poo-experiment’. En het gaat nog steeds. Vanmorgen sloeg de twijfel even toe want hoewel het haar er niet moddervet uitzag voelde het wel degelijk zo. Dus weer gespoeld met water maar dat was geen succes. Het leek er vetter van te worden dan het al was. Vervolgens gespoeld met sterke lauwe rooibosthee en dat onder een handdoek een minuut of tien laten zitten. Daarna weer gespoeld met water en het op laten drogen. Het vettige gevoel was iets minder en het zag er absoluut niet vet uit. Moeder zei ineens dat ze vond dat het beter zat. En dat na amper een week! Het is bekend dat haar en hoofdhuid gemiddeld 6 weken nodig hebben om te wennen aan de nieuwe no-poo stijl dus we hebben nog even te gaan. Maar tot nog toe ziet het er tamelijk veelbelovend uit. N(euro)otje durft gewoon naar haar werk en het haar doorstaat nog steeds de snuffeltest waarbij Man of iemand anders die N(euro)otje nabij genoeg staat even aan het haar snuffelt. Nog geen klachten 😀 

Ook mag wel vermeld worden dat N(euro)otje al een paar maanden geleden vreselijke jeuk op de knar kreeg. Waarschijnlijk van de shampoo want het was iedere keer na het haren wassen. Nu er al een week geen shampoo meer aan te pas is gekomen is de jeuk weg. Terwijl je juist het tegenovergestelde zou verwachten.

Voorlopig gaat N(euro)otje nog lekker door met het experiment. Bijkomend voordeel: N(euro)otje heeft lang haar (nou ja, toch in elk geval tot halverwege de schouderbladen) en de punten van het haar worden nu minder pluizig. Dit heeft er waarschijnlijk mee te maken dat de natuurlijke vetten eindelijk die punten eens bereiken kunnen. Normaal gesproken was je immers alles weer weg voor het daar is.

Korte samenvatting: tot nog toe ziet het haar er prima uit. Het riekt niet, het ziet er niet niet moddervet uit, het ziet er zelfs eigenlijk best wel goed uit, de slagen zitten mooier en volgens Moeder lijkt het voller.

Nou ja, daar stop je dan toch niet mee?

Wordt vervolgd.

8 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. joke
    Apr 29, 2010 @ 09:10:51

    Volhouden! Echt, je wilt straks (?) echt geen shampoo meer gebruiken.

    Beantwoorden

  2. Chaoot
    Apr 29, 2010 @ 11:35:20

    Ik ben nu ook officieel begonnen. Wel even nagespoeld met azijn.. ben benieuwd of mijn anders zo droge haar er nu beter uit gaat zien. Fijn dat het bij jou goed lijkt te werken!

    Beantwoorden

  3. Chaoot
    Apr 29, 2010 @ 11:36:18

    Trouwens, dat naspoelen met azijn werkt goed!! Mijn haar is veel gladder en was supermakkelijk door te borstelen (was ik nog even vergeten te melden, hihi).

    Beantwoorden

  4. Nanda
    Apr 29, 2010 @ 14:56:59

    Ik probeer het ook eens. Ik begrijp wel dat het voor mij makkelijker is, want ik heb heel kort haar. Verder kleur ik het niet, conditioner gebruik ik nooit, wax maar zelden, dus ik ben benieuwd. Tot nu toe voelt het goed…
    Nanda

    Beantwoorden

  5. Ingen
    Apr 29, 2010 @ 21:28:07

    Ik ben benieuwd hoe het verder gaat. Ik was mijn lange haar al jaren eens in de tien dagen en dat werkt voor mij prima. Ik moet eerlijk bekennen dat ik een hekel heb aan haren wassen dus het is begonnen als een soort luiheid. Maar nu vind ik het ook niet nodig om het vaker te doen omdat het gewoon niet eerder vettig wordt. Je hoofdhuid kan dus denk ik prima wennen aan een ritme wat je aanhoudt. Ik baal wel als ik ergens kom waar gerookt wordt want dan heb ik het gevoel dat mijn haren gewassen moeten worden. Ik gebruik ook maar een klein beetje shampoo. Ongeveer een toefje ter grootte van een 20 cent muntstuk in mijn handpalm.

    Veel succes met je experiment.

    Beantwoorden

  6. Vlijtig Liesje
    Apr 30, 2010 @ 11:57:21

    Klinkt goed! Ik ben benieuwd hoe het zich verder ontwikkeld.

    Beantwoorden

  7. mama lieveheersbeestje
    Mei 01, 2010 @ 21:50:23

    Succes Neurootje! Ik ben al een jaar of twee no-poo, vanwege allergie (ook no-soap en no-deo, maar ik schijn nog steeds lekker te ruiken..). Je haar voelt soms heel waxerig aan en als het erg draderig is raad ik het aan om je haar op te steken of in een staartje te dragen. Ik zelf merk dat ik heel veel vet-waxerig spul op mijn haar krijg als ik ongesteld moet worden. dus het zal wel met de hormonen te maken hebben… Zelf was ik het dus alleen met water, xc3xa9xc3xa9ns per week. En xc3xa9xc3xa9n keer per maand met henna, waarna ik het ook alleen met water uitspoel en dan nog twee dagen later weer eens spoel. (wel oppassen met witte slopen, want je geeft de eerste week nog een beetje af..).
    Veel succes er mee!

    Beantwoorden

  8. Tanja
    Mei 04, 2010 @ 20:54:29

    Het haar van mijn kinderen was ik ook amper.
    Mijn kapster heeft toendertijd ook aangegeven dat het helemaal niet nodig is.
    Alleen als het echt vies is door bijv. zand of iets dergelijks dan wordt het gewassen.
    En ik kan je eerlijk zeggen:
    Zij hebben prachtig glimmend lang haar!
    Nooit last van jeuk, luizen (ook zo’n bekend verschijnsel op scholen).

    Beantwoorden

Geef een reactie

