N(euro)otje zit ook nog steeds in de sneeuw…

En zij niet alleen natuurlijk. Heel Europa is zo langzamerhand wit. En vergeleken met Oost-Europa valt het hier nog wel mee… Maar op dit moment sneeuwt het hier weer eens gigantisch. N(euro)otje zat net met een kopje thee in de hand lekker naar buiten te kijken en prees zich gelukkig dat ze vandaag vrij is. We hebben hier nog geen strooiwagen zien rijden. De doorgaande weg, die voorheen altijd al preventief gepekeld leek te worden, staat blijkbaar niet meer op het prioriteitenlijstje van gemeente en provincie. We mopperen er al weken over. Maar het is verklaarbaar, zo las N(euro)otje vanmorgen want "In de provincie Groningen is het strooizout alweer bijna op."  Zuinigaan had er ook flink last van las N(euro)otje vanmorgen eveneens.

Nou ja, het is bijna voorjaar. Van de week hoorden we heel lief vogelgetjilp in de tuin. Echt zo’n voorjaarsgeluidje. Gek eigenlijk, dat je bij het horen van dat vogeltje, het is echt een bepaald vogeltje met een bepaald tjilpje, direct het voorjaar vxc3xb3elt… Vooral gek, omdat het nog zo echt winter is. Maar, en dit durft ze bijna niet meer te zeggen, N(euro)otje houdt van alle seizoenen, dus ook van de winter. Een heel klein beetje dan toch…

Maar om alvast een beetje in de stemming te komen voor het volgende seizoen, een paar gezellige kwettergeluidjes (niet naar buiten kijken, dan is het effect weer weg…)

5 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Annelies
    Feb 02, 2010 @ 12:03:12

    Dank je wel N(euro)otje, niet alleen voor de vogelgeluiden (nu heb ik nog meer zin in lente), maar ik was nooit op het idee gekomen om op deze manier naar vogelgeluiden te zoeken. Geweldig idee. Ik woon in Brabant en hier ligt lang niet zoveel sneeuw, en zelfs wij zijn de sneeuw zat. Iedere keer dat ik wil mopperen denk ik niet doen, in het noorden is het nog veel erger. Duimen voor dooi, groet Annelies

    Beantwoorden

  2. mama lieveheersbeestje.
    Feb 02, 2010 @ 18:28:41

    Hier is het een vreselijke drap vandaag. Op de straten ligt een soort ijs met daarop het regenwater dat vandaag rijkelijk viel..brr! Ook nog een koude wind en je bent klaar om lekker bij de kachel te kruipen..
    Die video met gezellige kwettergeluidjes maakte mijn zebravinkjes helemaal dol haha! Ze piepten hun longen uit hun lijf en zochten naar andere vogeltjes…

    Beantwoorden

  3. Mama Monique
    Feb 03, 2010 @ 21:02:47

    Ik heb het gehoord en gelezen, van de enorme hoeveelheid sneeuw en het zouttekort. Kan me er gek genoeg niet veel van voorstellen, wij hebben hier al een tijdje niet meer echte sneeuw gezien. Het merendeel wat hier uit de lucht komt vallen is regen of natte sneeuw, met als gevolg werkelijk enorme gladde wegen. Ook niks als je er door moet :o(

    Beantwoorden

  4. Aafke
    Feb 04, 2010 @ 13:52:13

    Ik vind het geweldig hoe jij vrijwel iedere dag een leuk blogje schrijft, mijn complimenten!

    Beantwoorden

  5. annie valk
    Feb 06, 2010 @ 17:37:27

    nou ik weet t helemaal niet meer krijg over 2maanden de eindafrekening van eneco ben benieuwd ik betaal al meer omdat ik niet bij wil betalen hoop altijd iets terug te krijgen maar zit er dit keer denk ik niet in ,schrijf t verbruik op elke week dus weet dat ik meer heb verbruikt door de winter zit vaak al in de kou of zet op 18graden was kouder niks op standby en overal contachtdozen met rood knopje wat altijd direcht uitdoe als ik t niet nodig heb wat kan ik nog meer doen heeft iemand hier ook tips om goedkoper te eten

    Beantwoorden

Geef een reactie

