N(euro)otjes tuinplanning is weer rond

Net nu de dooi heeft ingezet en Dochter direct loopt te roepen dat ze schreeuwende behoefte heeft aan zon en haar korte broeken weer aan wilt, is ook de tuinplanning weer helemaal rond. Het was niet eens zo heel veel werk. Alles staat in een simpel excel-sheetje, kwestie van tuinplan 2009 kopieren en plakken, het 2010 noemen en de bedjes door elkaar husselen. Maar er moesten ook enkele andere groenten in, zoals de al eerder genoemde Nieuw Zeelandse spinazie en kievitsbonen. Blauwschokkers kwamen ook niet meer in de planning voor en kardoen is een absolute nieuwkomer dit jaar. Niet alleen op de tuin maar ook op het menu. Watertandend heeft N(euro)otje haar planning mooie kleurtjes gegeven. Een kleurtje voor de eerste oogst, een ander kleurtje voor de tweede oogst en nog een kleurtje voor de derde oogst. ’t Ziet er formidabel uit…

En dan het streefgewicht. Vorig jaar hebben we met de hakken over de sloot de 250 kilo gehaald. Om het onszelf nou makkelijk te maken zouden we dit kunnen handhaven. Maar N(euro)otje heeft vorig seizoen wat steken laten vallen dus voor het komende seizoen legt ze de lat een beetje hoger. 300 Kilo moet ook te doen zijn.

Tellen jullie weer mee dit jaar?

9 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Vlijtig Liesje
    Jan 18, 2010 @ 18:06:02

    Een echt tuinplan! Daar had ik nog nooit van gehoord, moet ik bekennen. En dat terwijl ik toch ‘Tuinieren voor dummies’ heb gelezen. Ik heb nu eenmaal geen groene vingers…

    succes met je oogst in ieder geval!

    Beantwoorden

  2. Monica
    Jan 18, 2010 @ 18:13:35

    Het heeft wel niks met dit onderwerp te maken, maar ik vond op deze website: frugalhomemakerplus.blogspot.com een recent filmpje over hoe het nu met Amy Daczycyn van de Tightwad Gazette gaat. Ik dacht dat je dat wel leuk zou vinden.

    Groetjes, Monica

    Beantwoorden

  3. jenny
    Jan 18, 2010 @ 19:02:33

    tuurlijk volg ik je dit jaar ook weer met enige jaloerse blikken met 250kg ik had vorig jaar heel trots (dank zij mijn mama in de vakantie die de boontjes plukte).
    2 kg frambozen (eten we nu nog van) 5 kg boontjes , uitjes die ik uit liet groeien tot sjalotjes, bietjes die heerlijk waren (het waren er wel geteld 10) en radijsjes. en ik heb het he zomerseizoen geen sla gekocht..
    mocht je geintresseert zijn in spuitjes-, boerenkool , rodekoolzaadjes kan je mij mailen, want dit is in een kleine tuin niet rendabel.
    gr jenny
    dus als jij ze wilt hoor ik het graag van je.

    Beantwoorden

  4. izerina
    Jan 18, 2010 @ 20:10:28

    Ik verheug me al op je oogstverhalen en foto’s Groeten Izerina

    Beantwoorden

  5. vanhan
    Jan 18, 2010 @ 20:57:46

    Beste Neurootje. Ik ben fervent meelezer, maar reageer eigenlijk nooit. Voor deze gelegenheid ontlurk ik toch even. Als kersverse moestuinder ben ik eigenlijk wel benieuwd naar de inhoud van je tuinplan. Is het mogelijk om het excelbestandje in te zien?

    Beantwoorden

  6. Maaike
    Jan 19, 2010 @ 09:32:45

    Ik ben ook erg benieuwd naar je bestandje!

    Beantwoorden

  7. Patrick
    Jan 19, 2010 @ 09:46:26

    Ik ben ook wel benieuwd naar dat tuinplan. Ik wil zelf ook iets gaan maken, maar heb nog geen idee hoe ik dat ga aanpakken. Het wordt er wel tijd voor…

    Beantwoorden

  8. Aleida
    Jan 21, 2010 @ 17:21:57

    Net als de vorige lezers ben ik ook heel benieuwd naar jouw tuinplan. Ben je bereid dit met ons te delen?

    Beantwoorden

  9. carola
    Jan 27, 2010 @ 11:48:51

    hoi (N)eurootje,

    ik lees al enkele weken jou geweldige web-blog vind hem heel inspirerend.ben zelf ook een klein blogje begonnen, nadat ik me baan kwijt raakte en wij net een dochtertje hebben gekregen. Dus moeten wij op dit moment verplicht besparen(vindt dit ook echt leuk om te doen maak er weleens een wedstrijdje van) nu zie ik dit bericht over je tuinplanning zou ik dit misschien mogen inzien wi graag gaan beginnen om mijn tuin om te toveren naar een mooie moestuin en zo genoeg groentes hebben voor ons gezin

    groetjes carola

    Beantwoorden

Geef een reactie

