N(euro)otjes tuinplanning

Ondanks de sneeuw (die hier nog steeds ligt) en de vorst (het heeft hier nog (net) niet gedooid, wat ze ook mogen zeggen tijdens het weerbericht) krijgt N(euro)otje tuinierkriebels. De zaaikalender is bijna bijgewerkt, de planning zo goed als rond en eigenlijk moet er al het een en ander voorgezaaid worden.

Dit seizoen willen we een aantal nieuwe groenten welkom heten op de tuin, waaronder nieuwzeelandse spinazie en asperge-erwten. En ook de blauwschokkers komen na een afwezigheid van een jaar of drie weer terug. Verder wordt er nog gediscusieerd over de plaats van onze aan te planten mini-boomgaard. Kersen, pruimen en appels willen we erin. En een stukje verderop moet dit seizoen het bessenveld toch echt vol met bessenstruiken komen te staan. Aardappelen komen er niet op de tuin dit jaar. Die nemen te veel ruimte. Ruimte die we niet kwijt willen of liever gebruiken voor andere groenten.

In ieder geval nog genoeg om over na te denken, tijdens de lange winteravonden…

6 reacties (+voeg die van jou toe?)

  1. Lege zakken vrouw
    Jan 16, 2010 @ 07:31:35

    Dat lijkt mee heerlijk al die groenten en fruit in de tuin. Helaas is het hier niet mogelijk.

    Beantwoorden

  2. gerrie
    Jan 16, 2010 @ 10:14:15

    Neurootje,
    Wat een geweldig idee, een kersenboom. De vogels zullen erg blij zijn en of je er zelf nog eentje krijgt??????? Wij hebben ook een kersenboom gehad maar na vele jaren van vogels voederen hebben we die ruimte nu maar ergens anders voor gebruikt.
    Baal jij ook zo van nog steeds sneeuw? Wij hopen dat het even snel dooit zodat we geen gladde wegen meer tegen komen. Goed weekend.
    Hartelijke groet en tot laters
    Gerrie

    Beantwoorden

  3. izerina
    Jan 16, 2010 @ 10:50:07

    Wat klinkt dat geweldig. Ik zou jaloers op je tuin-ruimte worden. Groeten Izerina

    Beantwoorden

  4. miljoenenjager
    Jan 16, 2010 @ 11:30:21

    De afgelopen week heb ik mijn zaaikalender afgemaakt en vanmorgen ben ik even gaan kijken op mijn moestuin. De grond is nog diepbevrorgen, dus voorlopig nog geen verdere actie (maar ’t kriebelt wel…)

    Beantwoorden

  5. Margreet
    Jan 16, 2010 @ 19:46:14

    Wat goed dat je al zo goed bezig bent de planning voor je moestuin.
    Ik heb nog geen last van dat soort kriebels. Maar mijn moestuin is dan ook maar klein. Ik had van de week wel even het idee dat ik eens moest gaan kijken/nadenken erover… en dat is al heel wat.
    Ik vind sneeuw en ijs heerlijk, maar dat vind ik van elk jaargetijde hoor!

    groetjes Margreet

    Beantwoorden

  6. sullie
    Jan 18, 2010 @ 14:19:39

    Heb je dit jaar een nieuw streefgewicht?( ik meen me te herinneren dat je daar vorig jaar over blogde? 250 kilo? )( die je blijkens het getal links boven gehaald heb….
    gr sillie

    Beantwoorden

Geef een reactie

